Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Så er Samsungs nye 960BF kommet i handlen:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167753

Den er rettet mod spilbrug og er blandt andet egnet til at tage med, da den har et lille håndtag bagi.
Den er baseret på et 4 ms (g2g) TN panel og virker umidelbart som et meget godt alternativ til den nuværende 930BF.

Jeg skal prøve at få en hjem til test og kigge på den.
Senest rettet af Rasmus Larsen 10 nov 2005, 10:45, rettet i alt 1 gang.
Af Wildt
Ved du om der kommer en version i sort?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ud fra Samsungs egne informationer, ser det desværre ikke sådan ud. :((

Men den kommer også i en 17 tommer version, som kaldes 730BF - men igen i samme farve.
Af Crazy
Du må rigtig gerne lave en test på den rasmus, da jeg overvejer kraftigt at købe den ;)
Af Axis Mundi
Jep, det kunne være rigtig fin hvis du kunne lave en test, da jeg også har haft et godt øje til den i et stykke tid.
:p
Af Crazy
super :)
Af Søndergård
Jeg er også meget interasseret i en test! Jeg har netop modtaget min black 193p+ og synes sagtens jeg kan se trails og ghosting. Derfor overvejer jeg at benytte min 14 dages returret, og dermed levere skærmen tilbage.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Læg mærke til at selvom responstiden er opgivet til at være lav, er virkeligheden en lidt anden - nok er skærmen hurtig, men det er ikke nogen revolution i den virkelige verden.
Farverne er desuden lidt anderledes end på P-serien, hvilket du bør være klar over inden du skifter.
Af Søndergård
Okay. Jeg er helt vild med farverne og designet af min 193p+ men jeg er ikke helt tilfreds med gamer ydelsen...

Jeg ser du også har skærmen: Når jeg tilter skærmen skriver den f.eks. 90 grader midt på skærmen, men skrivebordet og musen retter sig ikke - det skal jeg gøre med min ATI driver. Burde skærmen ikke selv kunne finde ud af det? Det har jeg hørt at så mange andre skærme gør..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan den desværre ikke. Lidt dumt at de ikke har puttet denne feature i produktet idet LG jo gør det så elegant.
Af Juvic
Spørgsmålet er jo så, hvor meget man egentlig skal bruge den tilt/privot funktion. Og de gange man skal bruge det, kan man vel godt lige gå ind i GFX driveren/Magic Rotation og ændre det...

Er helt enig i, at det er lidt dårligt fra Samsung stide at de ikke har lavet "auto-privot". Trods det at der faktisk står Auto privot på kassen skærmen bliver leveret i.

Det er skam også handy at have drejet skærmen de 90grader, hvis man f.eks skal skrive i Word... Men det er jo ikke et must hver gang man skal bruge programmet....

Men igen, hvorfor lave privot når skærmen ikke selv drejer billedet ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg bruger ikke mit pivot overhovedet idet opløsningen jo er i formatet 5:4 hvilket vil sige at jeg kun får 200 pixels ekstra ved at tilte den - det har mere værdi på en widescreen model eller i 1600x1200 opløsningen.
Af Juvic
Jep nemlig....Men bare set ud fra et produktions synspunkt, er det da mærkeligt at lave en funktion halvt færdig !