Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Da jeg fik mit nye tv, satte jeg prompte en usb dongle bagi, og håbede lidt naivt, at jeg så kom online via husets trådløse netværk. Det skete ikke, og jeg bestilte herefter Samsungs originale usb dongle. Den finder netværket, men selvom jeg indtaster den rigtige kode kommer jeg ikke på - ligesom heller ikke indlæser IP/Subnet og den slags automatisk.

Er der nogen der har løst problemet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kom på uden problemer dengang jeg testede et par af Samsung 2009 Tv med internet.

Hvilken form for kode har du på dit netværk? Har du beskyttet det på andre måder end med kode?
Af KimMoller
Jeg har en nem kode med få tal/bogstaver uden specielle symboler. Der skulle ikke være noget specielt. Koden fungerer til husets øvrige net-ting.
Brugeravatar
Af 3Dbenny
Hej Kim

Husk der er forskeld på store og små bogstaver i din kode, Jeg har ikke haft problemer med mig jeg har dog prøvet med Mange forskellige routere, Min bedste anbefaling er en Belkin N1. Men det er jo smag og behag.

Husk du skal ha en N router hvis du vil streame HD film.

3Dbenny
Af KimMoller
-> 3DBenny

Mon router er spritny, og jeg er opmærksom på forskelle mellem store og små bogstaver. Koden virker fint med bærbar.

Jeg har også forsøgt at logge på et mobiltelefon-baseret netværk, der slet ikke har kode - det lykkedes heller ikke (hastigheden er til tider lav, og kan ikke udelukke det har noget med det at gøre).

Jeg skal have det til at fungere, men vil nødigt ofre 700+ kroner, hvis jeg ikke kan være sikker på det løser problemet. Min nuværende router er en D-Link DI-524.
Af Søndergaard
Jeg har samme D-Link router. På mit TV skal koden indtastes som hexidecimaltal idet tv'et ikke har indbygget omsætter. Jeg fandt en generator på powerdog.com, indtastede den nye kode og kom på nettet.
Brugeravatar
Af 3Dbenny
KimMoller skrev:-> 3DBenny

Mon router er spritny, og jeg er opmærksom på forskelle mellem store og små bogstaver. Koden virker fint med bærbar.

Jeg har også forsøgt at logge på et mobiltelefon-baseret netværk, der slet ikke har kode - det lykkedes heller ikke (hastigheden er til tider lav, og kan ikke udelukke det har noget med det at gøre).

Jeg skal have det til at fungere, men vil nødigt ofre 700+ kroner, hvis jeg ikke kan være sikker på det løser problemet. Min nuværende router er en D-Link DI-524.
Hej KimM

Jeg havde samme problem da jeg placerede min router ved sidden af min readiator, og det kan det ikke tåle.
D-Link router har alt for mange krypteringer, jeg vil anbefale at du begrænser krypteringerne på din Dlink.

3Dbenny
Brugeravatar
Af 3Dbenny
Søndergaard skrev:Jeg har samme D-Link router. På mit TV skal koden indtastes som hexidecimaltal idet tv'et ikke har indbygget omsætter. Jeg fandt en generator på powerdog.com, indtastede den nye kode og kom på nettet.
Super godt.
Af KimMoller
Jeg fandt manualen til routeren, og prøvede mig lidt frem. Først lykkedes det uden 'sikkerheden' slået til, derefter med kode. Det var hex-omregningen der stoppede det hele.

Internet-knappen starter nu Yahoo Widget op, og det er virkelig spild af tid. Nærmeste vejrudsigt er Paris eller London... Dow Jones Index rager mig... Nyheder er få og kræver flere tryk.. og Youtube-widget'en loader ikke.

Nuvel, tak til alle der har hjulpet med at få det op at stå.