Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til køb af monitors, så vil jeg jo stadig anbefale dig at blive her. Vi startede i sin tid som et rent monitor-geschæft, så vi har ret megen erfaring indenfor dette felt.

Til hjælp med PC, så kunne du kigge forbi EDB-prisers forum eller hardwareonline.dk.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Bladet TÆNK har testet 10 bærbare computere, og de skriver, at de fleste går i stykker inden kort tid. Lenovo skulle være den, der klarede sig bedst og den havde længst batteri levetid, men priserne er da også derefter. Andet steds har jeg læst at Lenovos design er "klamt", men har kun set et enkelt eksemplar i en Fona butik - en mini bærbar. I testen ligger Sony som nummer 7 blandt andet på grund af støj og varmeudvikling. De to ting har man jo ingen forudsætninger for at vide på forhånd. Nu havde jeg ellers sat mig for at købe den Sony VAIO VGN-FW51FJ, som jeg har betalt 7.777 kr for, men ikke afhentet endnu på grund af tvivl - og fordi jeg egentlig gerne vil have en større skærm. Hvis den alligevel går i stykker inden for 4 år, så er den ikke pengene værd. Jeg har i ugevis ledt efter en Lenovo Thinkpad, som jeg kan se i en butik, men uden held.

Jeg er lige ved at opgive at købe en bærbar og så købe en ny skærm til min gamle Dell stationære, som burde kyles ud. Skal jeg fortsætte min jagt på en Lenovo? Er det virkelig en drømme pc? Nummer 2 i testen var en Asus N61VG.

TÆNK har også givet en fin vejledning til, hvordan man kan beslutte sig til, hvilke krav man bør have til sin nye bærbare, hvor jeg bør gå efter en bærbar, der kan erstatte min stationære. Det er måske det bedste udgangspunkt, hvis jeg skal starte helt forfra.