Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Daniel_Rasmussen
Se, nu havde jeg endelig bestemt mig for at købe den omtalte Philips skærm, som ser ud til at være ok lækker. Men den har jo ikke HDCP?

Er det dumt at købe en monitor som ikke har det, lige nu? HDDVD og BluRay er mig lige meget, men der går jo nogle rygter om at Vista også skal bruge det til andet?

Skal man så se til den nye LG 204 i stedet? Jeg er lidt forvirret... Input påskønnes! ;)
Af sol_jakobsen
HDCP skal være understøttet både af gfx og af skærm for at vise i fuld kvalitet, lidt latterligt da det intet teknisk har på sig.... jeg kunne dog forestille mig at denne "beskyttelse" kunne omgåes ved hjælp af software emulation, men ved det ikke...

man kan downloade en del hd klip idag som sagtens kan vises i fuld kvalitet på alm skærme og gfx.....
Af Mokkat
kan man ikke se hdtv på computeren i full res hvis man har en DVB-T tuner?
Af Daniel_Rasmussen
Mokkat skrev:kan man ikke se hdtv på computeren i full res hvis man har en DVB-T tuner?
Nej, HD har meget lidt med DVB-T at gøre, for ikke at sige intet. HDCP betyder at både skærm og gfx skal understøtte den form for kopisikring for at man kan se HDDVD og BluRay, ikke nødvendgivis HD. Man kan jo altid downloade HD.

Fidusen er bare om man behøver det... Bl.a. det der Vista rygte.