Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg har i lange tider interesseret fulgt med herinde på forummet. Når man er studerende (og teknologi-nørd), kan det nogle gange være svært lige med det økonomiske - derfor skal man jo finde det rigtige (nå ja, det skal man selvfølgelig altid :D).

Jeg har et spørgsmål, som jeg gerne vil have en eller flere meninger på. Jeg skal til at finde en ny dejlig fladskærm (en opdatering fra mit 32'' 4-5 år gamle Samung, som jeg ikke synes, er så spændende mere).

I 4-5-tusind-kroners-klassen synes jeg der er rigtig mange muligheder nu. Mit spørgsmål går specifikt på, at jeg ofte (hvis ikke hele tiden) skal og har min pc sat til tv'et - hvor jeg ser film og serier (både i "normal"-xvid-opløsning, men jeg håber også på at se (og få noget ud af) en højere opløsning ved køb af nyt (720p - og måske helt op til "blueray"-opløsning). Jeg ser ikke meget "normalt"-tv (kabel fra Yousee), men spiller en del (Xbox og Wii).

Jeg har set på nogle forskellige. Eksempelvis:

Panasonic TX-P42C10Y (Plasma, HR-R - 3999,- Elgiganten).

Samsung LE-40B535XXE (LCD, FHD - 4777,- Elgiganten).

Panasonic TX-37X10 (Plasma, HD-R - 4200,- Merlin).

Philips 37PFL5604H (LCD, FHD - 4300, - Wupti).

LG 37LF2500 (LCD, FHD - 4168,- Hapii).

Sony KDL-37EX402 (LCD, FHD - 4500,- Bilka).

Der er både plasma og lcd, full-hd og hd-ready fjernsyn imellem, og jeg spørger, hvad i synes kunne være det bedste bud ift. mit behov - ved godt at hvis man smed en tudse eller to mere i, vil man få moget mere for pengene, men for sportens (og den økonomiske) skyld har jeg sat maks ved ca. 4500,-.

På forhånd tak for hjælpen.

Venligste hilsner,
Robert.