Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

LG SL8000 vs Samsung B6050

LG 47SL8000
1
50%
Samsung UE46B6050
1
50%
Af Fenrisulfur
Jeg ved godt at disse to har været diskuteret tusind gang før, men jeg vil gerne høre om hvad I synes.

Har set B6050, men har ikke fundet en butik i Kbh der viser SL8000, kun SL9000 modellen. Ved I om en butik hvor man kan se den i Kbh?

Jeg kigger på 46/47" modellerne og B6050 er c.a.
1500Kr dyrere. Har valgt at tage en størrelse større end anbefalet. Ved 3m afstand er 40" minimum, så jeg synes at det vil være bedre at gå op i størrelse.

Forstår simpelthen ikke hvorfor stikkene peger ud mod væggen på LG'en, når den er designet så tynd og smuk.

Nu skal jeg bare se LG'en før jeg træffer min beslutning.

På forhånd tak
Af Mighty
Fenrisulfur skrev:Jeg ved godt at disse to har været diskuteret tusind gang før, men jeg vil gerne høre om hvad I synes.

Har set B6050, men har ikke fundet en butik i Kbh der viser SL8000, kun SL9000 modellen. Ved I om en butik hvor man kan se den i Kbh?

Jeg kigger på 46/47" modellerne og B6050 er c.a.
1500Kr dyrere. Har valgt at tage en størrelse større end anbefalet. Ved 3m afstand er 40" minimum, så jeg synes at det vil være bedre at gå op i størrelse.

Forstår simpelthen ikke hvorfor stikkene peger ud mod væggen på LG'en, når den er designet så tynd og smuk.

Nu skal jeg bare se LG'en før jeg træffer min beslutning.

På forhånd tak
EL-giganten og HIFI-klubben har SL8000.
Det er lidt svært at sige hvilken skærm der er bedst for dig da du ikke skriver hvad du lægger vægt på.

B6050 har helt sikkert et bedre sort niveau end SL8000, men B6050 har også en del slør ved hurtige bevægelser som jeg personligt ikke ville kunne holde ud at se på.

Efter min mening er billedkvaliteten også langt bedre på SL8000 og ville helt klart vælge denne hvis du kan leve med at den ikke kan hænge helt klistret op ad væggen. Du kan jo sagtens få vinklede HDMI -og antenne kabler.
Af Fenrisulfur
Tak for svaret.

Jeg skal brug det meget generelt. Regner med at købe yousee pakken og se HD filmer fra mediabox som
WD LIVE HD.

Hverken Hifiklubben eller Elgiganten havde SL8000 og jeg har ikke fundet den i Expert eller Fona.

Jeg troede at B6050 havde bedre billedekvalitet?
Det er jo den samme model som B7070 og den eneste minus ved den var den mulige sløring.
Af smm
har lige set et i elgiganten på Nørrebrogade. held og lykke.