Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg troede egentlig at jeg havde indstillet mig på et G15 i 46" til vores TV-værelse. Men så faldt jeg over den her test fra Norge: http://www.lydogbilde.no/kampen-om-aare ... tid4647299

Vores TV-værelse er en tilbygning (dvs. der er 3 ydervæge, hvoraf de 2 er med vinduer) med meget lysindfald og et stort sydvent danebrogsvindue + glasdør på modstående væg af TV'et er genskær og generel lysstyrke ret væsentligt.

Så læste jeg denne tråd herinde: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =mat+front

Er et W5500 det bedste bud når der skal ses TV i dagtimer under vanskelige forhold? Eller er der andre skærme omkring 46-50" til max 10.000 jeg skal tage med i overvejelserne?

På forhånd tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
W5500 er et godt bud. EX500 skulle dog også kunne fås i 46" til ca. 10.000 kr. når den først er landet (11.000 kr. i vejledende udsalg). Om den så er en bedre skærm skal jeg lade være usagt.
Af mlj
Det kan der selvfølgelig være noget om!

Men 46w5500 koster lige nu 8000,- det billigste sted. Så kan man få ophæng, kabler og hele dynen for under de famøse 10k (B

Er der virkelig ikke nogen fornuftige alternativer når man skal tage reflektioner med i ligningen?
Af Kleen™
Jeg faldt over et 52z4500 til 10K i ElMutanten, hvis det kunne være interessant...
Af mlj
Tak for tippet Kleen! :)

52" bliver dog for voldsomt til rummet (kone = æstetik = kompromis... ).

Andre der har en ide om hvilke fladskærme der reflekterer mindst?

Ser ud til at HX700 er blank... suk!
Af mlj
Hvordan med LG SL8000? Der står ganske vidst i testen herinde at fronten er blank... der står også at den er af glas? Er det i virkeligheden SL8500 der er testet?

Dansk IT lager foreslog mig SL8000 da jeg spurgte hvad de ville anbefale...
Af mlj
Så har jeg været oppe af sofaen og ude i virkeligheden...

LG & Samsung er så spejlblanke at man kan trimme næsehår foran dem. De er ude!

Sony, Philips og Sharp har en fornuftig mat overflade... de er inde :)

Lige nu lurer jeg lidt på Sony 46W5500, Philips 47PFL8404H (ambient light er altså lidt fedt), Sharp LC46LE705S.

At dømme efter flatpanels test bør jeg nuppe Sony... det er bare lidt kedeligt ifht. Philips.

Faktisk blev jeg en smule skuffet over en del af det jeg så... mange af de billige skærme er ganske enkelt dårlige til at håndtere bevægelse. F.eks. hakkede x10y ret fælt. Spørgsmålet er om jeg vil blive skuffet over de nævnte 3 skærme når jeg kommer fra et godt panasonic billedrørstv... Skal vi op i scanning back light og 200Hz før det er på niveau?

Hilsen Morten
Af frugtkompot
Hvor har du kigget henne? Mange steder har de ikke sat fjernsynene ordentligt op, og derfor er billedgengivelsen ikke altid helt korrekt i forhold til, hvad du ville opleve derhjemme med en ordentlig kalibrering (fx taget fra en af Flatpanels anbefalinger).

LG SL8500 har en glasoverflade, mens LG SL8000 ikke har. Glasfladen giver utrolig meget genskær, og jeg var selv overrasket, da jeg stod i Elgigaten i fuld belysning og alligevel helt tydeligt kunne se mig selv i skærmen.

I et meget belyst lokale vil du dog have problemer med de fleste fjernsyn i dagtimerne. Det er i hvert fald min egen erfarning fra min - også - meget belyste stue.
Af mlj
Jeg var i Expert, Ballerup. Der havde de iøvrigt et philips 9000 etellerandet som stod rasende flot. I fona så jeg et 8404 som så forfærdeligt ud... men den rare unge mand vidste nada... så jeg satser på at der er en grund!?

Forskellen mellem SL8000 og de andre har jeg efterhånden læst mig til ikke skulle være særligt stor. Desuden er plexiglasfronten mig bekendt ikke 100% plan, hvilket ses i slukket tilstand og er værst på store modeller.

Tik, tak.... der er efterhånden ikke så mange W5500 til 8k tilbage... jeg må snart til at springe ud i det... måske ;)