Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Narkomann
Hej
Er på udkig efter en ny fladskærm til stuen.
Har været igennem flatpanels.dk og har fundet frem til de ovenstående, der, som i kan se, er blandt de anbefalede køb.

Min familie og jeg vil bruge skærmen til følgende:

Alm. analogt tv signal (kabel)
Wii spil
Film (har pt kun DVD men den skal nok opgraderes)
Sport - jeg ser en del fodbold.

Budgettet ligger på ca 6000kr

W5500 ligger i 6299kr og SL8000 ligger 7385kr (jeg er tålmodig, så jeg kan godt vente til at de falder en smule)

Mine spørgsmål er så:

Hvilket skal jeg købe?

Jeg er klar over at jeg skal regne med lidt slør i forbindelse med at se fodbold....men da de de ligger på henholdsvis 100 og 200 hz skulle det vel ikke være et problem? Hvilket er bedst? -har ikke lige kunnet opdrive en opdateringshastighed for W5500..

I forbindelse med at se fim, er det interessant for mig at se filmene i 24p understøtter disse skærme dette? (har læst anmeldelserne men kunne ikke lige se oplysninger om dette)

På forhånd tak
Af lennon
Analogt tv er noget skrammel på fladskærme !
Nogen speciel grund til at du har fravalgt plasma ? - umiddelbart peger jeres behov og budget i retning af plasma, feks Panasonic X10 eller afløseren X20 .
Af Narkomann
Ja analogt fjernsyn er noget skrammel på fladskærme men det gamle billedrør er ved at dø efter at være blevet 20 år....:-)

Jeg havde valgt plasma fra med baggrund i at skærmen kommer til at hænge i et relativt lyst lokale......

Har du selv Panasonic? og hvis ja er det så et problem med refleksion og blæserstøj?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De nævnte modeller har ikke blæsere, så blæserstøj er der ingen af ;)

Mht. lyset, så afhænger det af hvor "slemt" det står til i hjemmet. Du vil have ca. samme gener som på et CRT-TV.
Af pipper
Narkomann skrev:Ja analogt fjernsyn er noget skrammel på fladskærme men det gamle billedrør er ved at dø efter at være blevet 20 år....:-)

Jeg havde valgt plasma fra med baggrund i at skærmen kommer til at hænge i et relativt lyst lokale......

Har du selv Panasonic? og hvis ja er det så et problem med refleksion og blæserstøj?
Der er ikke blæsere i X10/X20.
Mht. genskin syntes jeg at det kan være et problem.
Jeg har en lille lampe over sofabordet og den kan man
se i skærmen. Ser den ikke hele tiden.
Af Narkomann
Tak for hjælpen indtil videre

Jeg skal lige have afklaret genskinsproblematikken i en forretning....

Men hvis genskin og lyst rum ikke er et problem, er rådet fra forummet hverken W5500 eller sl8000 men panasonic g10?

Og hvad angår spørgsmålet om om de to LCD skærme er der nogen der tør smide en kommentar for den ene eller den anden?
Af lennon
SonyW5500 har vel gået for at være det bedste LCD køb i prisklassen. Den har dog haft nogle problemer med ujævn baggrundsbelysning.

Uden at kende så meget til SL8000 tror jeg at den dybest set er jævnbyrdig med W5500 på billedkvalitet. SL8000 har ca 10% større billedareal, hvilket ofte bliver undervurderet ( 40" vs 42").

Ender det ud med LCD ville jeg gå efter design,størrelse, features og pris i nævnte rækkefølge . .
Af Rodding
Jeg har forstået at Sl8500 skulle være bedre ind W5500?
Af xcardman
lidt trist pengene ikke er til en pan 42g20.
der er genskin blivet noget mindre.