Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Aura
Hey

Min mor overvejer at købe nyt tv da hendes aldrende B&O hyler en del efterhånden.

Hun vil gerne have noget i 32", men lidt større eller mindre går vel også. :)

Billedkvalitet behøver ikke at være super. Bare lyden er god da hun også hører musik gennem sit tv.

Hvad kan hun få for omkring 5000.-?
Kan man overhovedet få noget med god lyd til 5000.-?

På forhånd tak for svarene. :)
Af Kratz
Det er godt nok svært at finde et TV med bare nogenlunde acceptabel lyd, og da særligt i det prisleje!
Hun bør i hvert fald holde sig fra de allertyndeste skærme, da problemet med dårlig lyd for meste øges jo tyndere skærmen bliver.

Bedste bud ville nok være en ny B&O skærm, men det er nok ikke muligt med mindre du finder en brugt.

Jeg vil nok prøve at overtale hende til at gå op i 37 eller 42 tommer og købe en Panasonic X10Y til hende.

Og skaf hende så noget separat lyd ved siden af ;)
Af Aura
Tak for svaret.

Tænkte nok at det ikke var muligt at få noget med ordentlig lyd til den pris, men det kunne jo være der var et derude.

Jeg har luftet ideen om separat lyd, men hun vil selvfølgelig hellere have det hele i en "pakke".

Hvad med et 32" X10Y som f.eks: http://www.happii.dk/product.aspx?uid=2 ... a676a07c75
og så noget separat lyd til af en eller anden slags?

Er TX-L32X10Y ikke samme kvalitet som dets 37" og 42" søskende?

37" eller 42" er for stort da der ikke er særlig langt fra sofa til tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, LCD-varianten er ikke i samme liga som plasma-søskene. Pas på med at du får kigget på de rigtige varianter. Plasma-modellerne laves i 37" og 42" og hedder TX-P først.
Af Aura
Arh okay.

Havde ikke lige opdaget at 32"'eren ikke var en plasma.