Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pipper
Hej.

Jeg ved godt at dette spørgsmål er svær at svare på men prøver alligevel :p

SL8500 har "scanning backlight" hvilket den nye LE750 ikke har. Er det en fordel?

Jeg kan se at man skal op i LE850N for at man har det, men så
har den også 3D understøttelse - og så tror jeg også at prisen er en helt anden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Min holdning er, at scanning backlight er en af de teknologier, som giver mest på LCD-TV uden at skabe problemer af anden karakter. Scanning backlights reducerer responstiden ret betydeligt, og er langt at foretrække over systemer som f.eks. 100 hz og 200 Hz.

Så derfor er min holdning også, at det specielt er gavnligt for billedkvaliteten og noget jeg anbefaler man satser på. Det var også en af grundene til at SL8000 fik så mange pæne ord med på vejen.
Af pipper
Rasmus Larsen skrev:Min holdning er, at scanning backlight er en af de teknologier, som giver mest på LCD-TV uden at skabe problemer af anden karakter. Scanning backlights reducerer responstiden ret betydeligt, og er langt at foretrække over systemer som f.eks. 100 hz og 200 Hz.

Så derfor er min holdning også, at det specielt er gavnligt for billedkvaliteten og noget jeg anbefaler man satser på. Det var også en af grundene til at SL8000 fik så mange pæne ord med på vejen.
Tak Rasmus.
Så skal jeg op i en LE850 for at få det.
Det er sgu svært hvad man skal.
Jeg har læst den fine test som du har lavet, men er
lidt nervøs for genskin på SL8500.

Kunne LG da bare komme med nogle priser på de nye modeller,
så kunne det hele være noget nemmere.