Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har for ikk så længe siden bygget mig en ny computer.
Jeg kunne godt tænke mig at have blu ray afspilning på mit tv.

Men jeg er lidt i tvivl om hvilket Blu ray drev jeg skal købe.

Jeg går udfra jeg kan få ligeså godt billed og lyd som ved en stand alone afspiller.
Jeg har en Intel i5 750 og et ATI HD5870 grafik kort
grafikkortet kan så vidt jeg ved sende HD lyd ud gennem HDMI porten

Som reciever har jeg tænkt på at købe en yamaha rx-v465 (nogen der har noget at sige til det?)

og lige en sidste ting.. Jeg vil også gerne have et nyt tv:
Valget står ligenu mellem sony w5500 og panasonic g10 og jeg hælder mest til et g10

Men er det dumt at købe et sådan tv når der snart kommer nye modeller på markedet ?
eller er g10 stadig et tv der er pengene værd ?

Håber i kan svar på det

Rasmus
Af Nick_S
TXP42G20 lander i starten af marts. Jeg ville ærlig talt tage og vente lidt.

Yamaha'en er en pæn lille receiver. Hvilke højtalere skal den spille med?
Senest rettet af Nick_S 14 feb 2010, 12:06, rettet i alt 1 gang.
Af RasmusGrevy
hvad kommer sådan en satan til at koste?

jeg skal til at flytte i lejlighed og er første års lærling så det er ikk fordi jeg svømmer i penge
Af Nick_S
Den får en vejl. udsalg på 9999,-

Men det er den pris vi kører i Expert. Den bliver sikkert en smule billigere på nettet.
Af Kratz
Hej Rasmus

Jeg synes næsten du skal tage et kig på denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=14894

Det er godt nok et mediacenter med indbygget Blu Ray drev vi diskuterer, men problemstillingen er nogenlunde den samme, som hvis du skal ud og købe et Blu Ray drev.
Det stiller en hel del krav til din computer at få en fornuftig behandling og overførsel til anlæg og TV, og det er faktisk lyden som volder de fleste problemer.
Af RasmusGrevy
Jeg kigger på det link omlidt så :)

Nogen der har svar til det med g10 tv'et kan det svare sig?

Får jeg noget for de 3.000 som et g20 koster mere ?
Af Kratz
Det er rimeligt svært at svare på, når ingen ved hvordan G20 kommer til at klare sig...
Af Leviathan
Jeg synes løsningen med en BD afspiller på computeren er god. Det bliver helt sikkert fremtiden, hvor man så ripper dem til en NAS og så videre over i en Dune eller popcornhour. Så slipper man for loadtider og en masse diske :)

Dune kan både sende HD lyd ud som pcm og bitstream. Den kan fås med både harddisk og som afspiller, samtidig med den kan streame HD film og lyd fra en PC eller NAS.
Af xcardman
bruger en popcorn c200 til alt. filer dvd og blu-ray.
så slipper man for støj og driver og alt det bølv, som ved en HTPC.
dog kan man ikke optage på denne løsning, men har en pvr til og disse TS filer kan afspilles direkte på en popcorn c200 også HD
bruger nogle 1.5 TP usb, men skal have en nas på et tidspunkt.
den kan også sende HD lyd direkte til forstærker via hdmi.

vedrørende tv, vent til testen af g20

kan fåes til 8000 kr nogle steder.