Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiesel
Jeg har købt et Sony KDL-40W5710 (W5500) i et Sony Center d. 9/9-2009. Sad for et par dage siden og så en film imens det var helt mørkt på mit værelse, og da jeg pludselig kom til en mørk scene - kunne jeg se store hvide plette rundt om i kanten. Nu er mit spørgsmål om jeg kan har ret til til at kunne få det byttet igen, selvom det snart er et ½ år siden jeg har købt det?
wiesel skrev:Jeg har købt et Sony KDL-40W5710 (W5500) i et Sony Center d. 9/9-2009. Sad for et par dage siden og så en film imens det var helt mørkt på mit værelse, og da jeg pludselig kom til en mørk scene - kunne jeg se store hvide plette rundt om i kanten. Nu er mit spørgsmål om jeg kan har ret til til at kunne få det byttet igen, selvom det snart er et ½ år siden jeg har købt det?
Nej, det skal du ikke ha nogle forhåbninger om, at de vil. Sony er berygtet for, at ha store problemer med backlight bleeding.
Du kan måske minimere det, ved at sætte baggrundslysningen ned. Feks. til 3-4
Af steadi
Hvis det bliver virkeligt slemt, så det fx ødelægger tv-kigning/film-kigning, så kan jeg ikke se noget for, at du forhører dig mht. reklamation ift. den 2 års reklamationsret som følger jf. Købeloven.

Hvis det er under ½ år siden du købte fjernsynet, så antages det som udgangspunkt, at fejlen var til stede ved købet.