Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niemi
radiomand, i skriver på hjemmesiden af i kun indkøber hos Panasonic nordic, men alle jeres nye 20-modeller hedder 'E' til sidst. Er det ikke Panasonic Europa? Troede at 'Y' var nordic.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det var kun enkelte modeller, der var specielle for norden, såsom X10 og C10. Resten var europæiske modeller, der ender på "E".
Af Niemi
All-right. Vil det sige at alle de nye modeller kommer med DVB-C tunere, selvom de slutter på 'E'? Husker at G15E blev nævnt som et TV der ikke havde DVB-C tuner da det var en europæisk model.
Af Letten
radiomand skrev:Så er TX-P42G20E kommet op på demo væggen.

og der er ingen blæseri G20
Nice going Panasonic :)
Af tommyaa
der står den er på niveau med V10 fra sidste år pg forbedret på nogle områder, personligt har jeg aldrig været imponeret over V10...?? håber da det bliver et kvantespring fra V10 til vt20 i stil med da vi så de første kuro skærme ( har selv 508xd som jeg selv synes er langt bedre end V10) men jeg vil meget gerne opgradere til en vt20 som jeg håber og tror er bedre, og det er da også på tide....
Af Niemi
G15E har DVB-C tuner.
I en anden tråd linkede Rasmus (mener jeg det var) til G15E hos komplett.dk til 7K.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=488313

Der blev dog råbt vagt i gevær - at modellen var uden DVB-C tuner. I udvidede specs står der da også kun DVB-S og DVB-T oplistet.

Men det forholder sig altså anderledes?
Af xcardman
tommyaa skrev:der står den er på niveau med V10 fra sidste år pg forbedret på nogle områder, personligt har jeg aldrig været imponeret over V10...?? håber da det bliver et kvantespring fra V10 til vt20 i stil med da vi så de første kuro skærme ( har selv 508xd som jeg selv synes er langt bedre end V10) men jeg vil meget gerne opgradere til en vt20 som jeg håber og tror er bedre, og det er da også på tide....
er helt enig,

Men der kommer målinger på en G20 og det kan man alså bruge til noget. så kan man bedre vudere hvor langt de er kommet.
fremfor en som tester et tv og vudere et billede med sine egne øjne.
det er sådan set fint nok, bare der også er målingerne med.
Men som jeg har forstået det skulle en vt20 være bedre endnu og håber forskellen mellem g10 og v10, bliver noget større i 2010 mellem g20 og vt20.
men alt i alt ser det meget lovende ud
Af tommyaa
det ser rigtig godt ud med priserne, shg ligger ca 1000kr under på bla 42g20 og x37!!! med tanke på panasonics normale prisudvikling lyder det jo næsten urealistisk lovende!!!
Af Jacob23
Hej
Jeg har været i PPradio idag for at se den nye G20. Da jeg så G20 ved siden af den billigere X20, hvor de begge viste dr HD, synes jeg klart det var X20 der var bedst.
Jeg kom til at tænke på... til almindeligt digital tv og HD kanaler, hvad er så bedst i og med at HD kanalerne sendes i 720p og det er denne opløsning X modellerne kører med??
Jeg er udemærket klar over til blu-ray film er det klart G20 der er bedst, men hvad med alm. tv og HD kanaler??
Af xcardman
ved almindelig tv og HD fra udbyderne er der ingen forskel.
om den er HD ready eller full HD
hvis du tænker på full HD og g20 skulle være meget bedre.
ikke hvis du tænker på og købe en 42 tommer, der får du ikke meget ud af blu-ray bare fordi den har full HD.

hvordan billedekvalteten ellers er mellem de to, kan jeg ikke sige noget om.
har hverken set dem selv eller set en god test endnu.
men kommer jo snart her på siden.
Af tommyaa
det er ikke alle hd kanaler som sendes i 720p de fleste sendes i 1080i, dr hd og tv 2 film er 720p, så du x20 mod x10??? hvis ja var der nogen forskel???

hvordan så designet med prikkerne ud i virkeligheden???

Tommy
Af Jacob23
tommyaa skrev:det er ikke alle hd kanaler som sendes i 720p de fleste sendes i 1080i, dr hd og tv 2 film er 720p, så du x20 mod x10??? hvis ja var der nogen forskel???

hvordan så designet med prikkerne ud i virkeligheden???

Tommy
Jeg så dem ikke X10 holdt op mod X20, men har selv X10 herhjemme. Det er altid svært at vurdere i butik, men synes virkelig at X20 stod fantastisk godt. Mht "prikke"-designet, så synes jeg selv at det så underligt ud på de billeder der er lagt op her på siden, men da jeg så den i virkeligheden så det faktisk rigtig godt ud! På 2 meters afstand "smelter" prikkerne sammen, hvilket giver en flot effekt.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21