Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kskruger
siccio skrev:HEHE.
Lige præcis.
Tror mange brugere herinde, har en eller anden form for surround sound, udover tv skærmen, da det for manges vedkommende er netop grunden til valget af skærmstørrelse til film brug.
Derfor fylder diverse højttalere nu engang det de gør.
Og for mit vedkomne med gulv højttalere og subwoofer kan skærmdybden ikke genere mig med hensyn til få cm.
Udfra dit setup, så man man antage, at du bor alene. :)
Af xcardman
kskruger skrev:
Lige præcis.
Tror mange brugere herinde, har en eller anden form for surround sound, udover tv skærmen, da det for manges vedkommende er netop grunden til valget af skærmstørrelse til film brug.
Og for mit vedkomne med gulv højttalere og subwoofer kan skærmdybden ikke genere mig med hensyn til få cm.
vi har alså forskellige behov til vores tv.
hvis man kun ser en film en gang i mellem og et par tv serier
så går man nok heller op i surround sound

Men mange her på siden og recodere har alså HIFI som en hobby
så om min skærm er 6.4 eller 3 cm er jeg også ligeglad med
det er billedekvaliteten som tæller.
om man bor alene er ej er vil lige meget.
hvis den ene part kun vil have et 32 tommer og ingen højtaler ved siden.
så kan man vel heller ikke have hifi som en hobby, med mindre man laver en rum kun til det.
Af kskruger
xcardman skrev:
kskruger skrev:
Lige præcis.
vi har alså forskellige behov til vores tv.
hvis man kun ser en film en gang i mellem og et par tv serier
så går man nok heller op i surround sound

Men mange her på siden og recodere har alså HIFI som en hobby
så om min skærm er 6.4 eller 3 cm er jeg også ligeglad med
det er billedekvaliteten som tæller.
om man bor alene er ej er vil lige meget.
hvis den ene part kun vil have et 32 tommer og ingen højtaler ved siden.
så kan man vel heller ikke have hifi som en hobby, med mindre man laver en rum kun til det.
Jeg er sådan set ligeglad, om folk bor alene eller ej. Faktum er hvis man bor sammen med en kvinde, så har man typisk ikke gulvhøjt. eller noget større HiFi udstyr iøvrigt. Derfor er den første tanke, at "siccio" måtte bo alene.
Af xcardman
så må der godt nok være mange som bor alene.

et er min kærste bestemmer alt andet, men hifi kommer hun alså ikke til at bestemme over.
har dog selv fået lavet i bio rum på af projektor.
et stort arbejde og langt fra er slut
Brugeravatar
Af Weissbier
kskruger skrev:Jeg er sådan set ligeglad, om folk bor alene eller ej. Faktum er hvis man bor sammen med en kvinde, så har man typisk ikke gulvhøjt. eller noget større HiFi udstyr iøvrigt. Derfor er den første tanke, at "siccio" måtte bo alene.
Det er altså noget vås. Markedet for gulvhøjttalere ville godt nok skrumpe ind, hvis det var sandt. Min kone er glad for vores gulvhøjttalere i stuen, for hun har opdaget, hvor godt musik og film lyder. Desuden er rigtige mænd også i stand til at sige fra, hvis der går for meget Bose Lifestyle i den. Hun har altså ikke eneret på indretningen af hjemmet, selv om mange mænd tilsyneladende er temmelig konfliktsky. ::l
Af kskruger
Weissbier skrev:
kskruger skrev:Jeg er sådan set ligeglad, om folk bor alene eller ej. Faktum er hvis man bor sammen med en kvinde, så har man typisk ikke gulvhøjt. eller noget større HiFi udstyr iøvrigt. Derfor er den første tanke, at "siccio" måtte bo alene.
Det er altså noget vås. Markedet for gulvhøjttalere ville godt nok skrumpe ind, hvis det var sandt. Min kone er glad for vores gulvhøjttalere i stuen, for hun har opdaget, hvor godt musik og film lyder. Desuden er rigtige mænd også i stand til at sige fra, hvis der går for meget Bose Lifestyle i den. Hun har altså ikke eneret på indretningen af hjemmet, selv om mange mænd tilsyneladende er temmelig konfliktsky. ::l
Jeg kan kun sige tillykke, du har fået en af de få koner, som ikke går så meget op i indretning. :(
Af Kleen™
Min kæreste går op i hjemmets indretning på et nærmest pedantisk niveau.
Men hendes hørelse fejler heldigvis ikke noget, så mine 230 cm høje mastodonthøjttalere får lov til at blive stående...:-)
Af siccio
Kan da lige afsløre overfor kskruger:
Er gift og har et barn, og så lad os holde os til faktum!
Denne side er også for "nørder" :D
Af kskruger
Okay jeg giver mig, det er åbenbart kun mig, som kun må få små højt. og Hi-fi udstyr, som er gemt bag en låge. :((
Af xcardman
kskruger skrev:Okay jeg giver mig, det er åbenbart kun mig, som kun må få små højt. og Hi-fi udstyr, som er gemt bag en låge. :((
Min kærste har en chevrolet camaro og den må jeg dårligt sidde i :((
så hun griner når jeg starter min lille 6 cylinder bil.

sådan er det bare nu engang med hobby.

men nej Kskruger tror bestemt ikke du er den eneste
Af siccio
Kan da sige min kone også helst så alting pakket ind og væk, men man må jo finde et kompromis.
vigtigt at man giver plads til hinanden.
Ved da konen glæder sig til en "flad-skærm" komme på væggen,uanset 5-10 cm, men også klart med det dybe "lokum" vi har nu (sony Wega crt)
Af Kleen™
Okay jeg giver mig, det er åbenbart kun mig, som kun må få små højt. og Hi-fi udstyr, som er gemt bag en låge.

Til gengæld har jeg så måttet acceptere at hun har et 2x2,5m stort skydedørskab udelukkende fyldt med sko....

Livet handler om evnen til at indgå win-win kompromis'er:-)
Af pana man
Er et spørgsmål om opdragelse ;)
Brugeravatar
Af Weissbier
kskruger skrev:
Weissbier skrev:
Jeg kan kun sige tillykke, du har fået en af de få koner, som ikke går så meget op i indretning. :(
Nå, jo tak, men jeg mener bare, at indretning af et fælles hjem bør også være et fælles projekt. Det skal ikke være ene part alene, der bestemmer. Hvis hun ikke umiddelbart forstår, hvad store højttalere går ud på, så må man forklare, hvad det betyder for lyden og ikke mindst, hvad det betyder hendes partner. Man kan selvfølgelig også bare reducere det til en simpel studehandel: "OK skat, du får dine sofaer, jeg får mine højttalere." 8)