Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I høj grad. Slå til mens tid er :)
Af Andstrup
Har skærmen indbygget blæser? Har selv haft G10 men fortrød pga blæserstøj og anden støj fra skærmen ved lyse billeder især.(?) Kommer jeg til at savne FullHD, og i så fald på hvilke punkter? Og er der markant forskel på G10's 600 hz vs X10's 100 hz? Skal bruges til PS3, fodbold, dvdfilm, bluray...
Brugeravatar
Af koenigs
Der er ingen aktiv køling. Summen ved lyse farver er der på plasma. Det kan høres når lyden er skruet næsten helt ned.

Full HD vil du kunne komme til at savne hvis du bruger den meget til Blu Ray og sidder tættere på end 1,5 meter. (hvis det er 42") eller hvis du bruger den som computer monitor.

x10y har en dårligere gamma end g10, det kommer til udtryk ved at f.eks. sne er mindre hvidt end g10'eren.

Ellers vil de færreste kunne se forskel på de to skærme, specielt i 42" modellen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nix, ingen blæser i X10.

Fuld HD har betydning på en 42" hvis du sidder tættere end 1.5 m. Ellers ikke.

G10 kører skam også ved 100 Hz. Det er dens "sub-field drive" der kører ved 600 Hz, men det er ikke en frekvens du som bruger kan se fysisk. Den relaterer til skærmen måde at lave gråtoner på, og dér hvor DU vil få det at se, er i evnen til at levere en præcis gråtoneskala. G10 performer bedre på dén front, men det er vel også forventeligt, at en dyrere skærm har et bedre billede. Ellers var pengene jo givet dårligt ud. X10 kører, så vidt jeg ved, med 400 Hz sub-field drive. Det er ren marketing - tallet har ingen relevans i virkeligheden.
Af TYBO
Den nye model X20 koster under 6000 incl fragt hos diverse TV/Radio butikker...den kommer nok i løbet af de næste par måneder ned på ca. samme pris hos de lidt billigere butikker.

Ved dog ikke om der er den store forskel på X20 og X10.
Af Andstrup
Okay tak for svar.. lidt at overveje
Af HamPalle
Hej: Det lyder som et godt tilbud, har selv været på tilbuds jagt igår, er der nogen af jer der kender LG 42PQ3500 (set til 4500,-), har ikke kunne finde nogen kommentarer her på siden eller andre steder omkring dette TV?.
Af BrianH
Integra skrev:Tror jeg springer ud i det og bestiller sådan et. Vil dog også have et HDMI kabel med, da jeg regner med samtidig at investere i en ps3. Er det blot sådan et kabel her jeg skal have? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=300561
Ja, men overvej om du skal have 5 meter. Kablet bliver dyrere og dårlige med længden
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, eksempelvis. Er der virkelig 5 m fra din PS3 til dit TV?
Af Integra
Ok jeg takker.

Nej det var bare lige den jeg var på. Køber nok et 3m kabel eller måske to. Skulle bare lige have bekræftet at det var det rigtige kabel
Af BrianH
Integra skrev:Ok jeg takker.

Nej det var bare lige den jeg var på. Køber nok et 3m kabel eller måske to. Skulle bare lige have bekræftet at det var det rigtige kabel

Kig på dem her, der er for enhver smag og pengepung: http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_kabel_183_da/