Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jabx
I forbindelse med flytning påtænker jeg at droppe betalingstv et stykke tid. Flytter i lejlighed som ikke må hænges parabol på eller antenne. Derfor har jeg fundet flg. som jeg vil stille i vinduet.
http://www.av-connection.dk/?PGr=2071&ML=497
Har en DVB-T MPEG-2 tuner i tv-et så det burde kunne køre til 2012?
Men er antennen "kraftig" nok til at fange et ordentligt signal?
Og hvad skal der til udover den og et alm. antennekabel til fjernsynet?
Det er et panasonic 37px80, hvis det kan hjælpe nogen til at hjælpe.

På forhånd tak.
Af relausen
Har præcis denne model, og den fungerer fremragende hos os. Der er maks. signal på vores Pana P42GA11. Har indbygget forstærker, og kommer med strømforsyning og antennekabel.

Men signalstyrken afhænger jo også af mange andre faktorer, fx hvor langt du bor fra den nærmeste sender, og sikkert også af om der er mange andre huse, der "skygger" for signalet. Selv den bedste indendørs antenne kan ikke udføre mirakler. Til prisen er det dog ikke det store sats, synes jeg.

Fin ide at prøve at stille den i vinduet, hvis der ikke er signal nok andetsteds i lejligheden.
Af Jabx
relausen skrev:Har præcis denne model, og den fungerer fremragende hos os. Der er maks. signal på vores Pana P42GA11. Har indbygget forstærker, og kommer med strømforsyning og antennekabel.

Men signalstyrken afhænger jo også af mange andre faktorer, fx hvor langt du bor fra den nærmeste sender, og sikkert også af om der er mange andre huse, der "skygger" for signalet. Selv den bedste indendørs antenne kan ikke udføre mirakler. Til prisen er det dog ikke det store sats, synes jeg.

Fin ide at prøve at stille den i vinduet, hvis der ikke er signal nok andetsteds i lejligheden.
Tak for svar.

Det lyder jo til at det er noget jeg sagtens kan bevæge mig ud i.

Lejligheden ligger med stuevinduer frit ud, ingen blokering eller skygge fra andre bygninger, så det burde ikke være et problem.

Nogen der har link hvor man kan se hvor der står en sender i Århus-området?

For at alt er på plads - er det rigtigt forstået at jeg kun skal købe den omtale antenne, og kan køre dermed, uden andet udstyr?
Forstår at jeg må undvære DR-HD, da jeg ikke har MPEG-4 i tv-et.
Og er det rigtigt forstået at denne løsning vil fungere til 2012?
Af relausen
Jabx skrev: Nogen der har link hvor man kan se hvor der står en sender i Århus-området?
Prøv at kigge her: http://www.boxertv.dk/kundeservice/Daekningskort/
Jabx skrev:For at alt er på plads - er det rigtigt forstået at jeg kun skal købe den omtale antenne, og kan køre dermed, uden andet udstyr?
Hvis det kun er til fjernsynet - ja. Hvis du også har fx harddiskoptager skal du nok skaffe nogle flere antennekabler :-)
Jabx skrev:Forstår at jeg må undvære DR-HD, da jeg ikke har MPEG-4 i tv-et. Og er det rigtigt forstået at denne løsning vil fungere til 2012?
Jep. I 2012 slukkes for MPEG-2-signalet. Du kan jo også bare købe en MPEG-4-boks og sætte den til fjernsynet via HDMI. Så har du også DR HD.