Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rkc
Hej mine forældre har et Sony 46"w5500,de er på stofanet antenneforening Langeskov og mit spørgsmål lyder hvorfor er der så meget slør ved bevægelse,det behøver faktisk ikke engang gå vildt hurtigt for at der er slør omkring den ting som bevæger sig,mente ellers at den model var god til at eliminere den slags ? Er det helt forkert, eller er det signalet fra stofa den er gal med,og kan det afhjælpes på nogen måde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sløret kan mindskes lidt ved at aktivere 100 Hz, men generelt for LCD, så er slør jo et af problemerne ved teknologien.
Af rkc
Jeg her næsten prøvet alt både til fra og høj men uden tilfredsstillelse
Af lennon
Vi snakker digitalt antennesignal . ?
Af rkc
Ja det er, men billederne på skærmen er gode det er bare ved bevægelse det kikser,hvis det ikke kan blive bedre så kan jeg ikke forstå det har fået en award herfra som man normalt godt kan læne sig op af ved tv køb.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis vi ikke skulle kunne give en Award pga alm. slør på LCD, så ville der kun være plasma-TV på listen. W5500 er i den gode ende mht. slør, så det er ikke blevet vurderet kritisk i testen. Det er muligt at dit er være end normalt, men det er jo lidt svært at vurdere herfra. Har du indstillet TVet efter vore anvisninger i testen?
Af rkc
Ja det er har jeg prøvet,men er der ikke noget med at man ikke kan bruge den indstilling,de har 46" test tv var 32" altså ikke samme panel.
I soveværelset har de en LH5000 det er faktisk bedre til at gengive bevægelse kan det være rigtigt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du kan se forskellen på de to skærme, så kan det jo godt være rigtigt. De to typer skærmpaneler, som bruges af hhv. LG og Sony er ikke de samme, så der vil være forskel på slør på de to.
Af lennon
For mig lyder det mistænksomt som et analogt kabel-tv signal . .? Har du også slør på dvd afspilning.
Af pipper
rkc skrev:Ja det er har jeg prøvet,men er der ikke noget med at man ikke kan bruge den indstilling,de har 46" test tv var 32" altså ikke samme panel.
I soveværelset har de en LH5000 det er faktisk bedre til at gengive bevægelse kan det være rigtigt?
Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit Sony, men LG'en som de har i soveværelset er et af de bedste LCD tv på markedet til at undgå slør. Det forekommer ikke på denne model.
Af rkc
DVB-C og stofa den er god nok,
Hvis det er signalet den er gal med vil der så ikke være dårligt billede ved alm tv som nyhederne,og kan man gøre noget ved signalet selv.
Af pipper
rkc skrev:DVB-C og stofa den er god nok,
Hvis det er signalet den er gal med vil der så ikke være dårligt billede ved alm tv som nyhederne,og kan man gøre noget ved signalet selv.
Hvis signalet er dårligt vil billedet stå meget grumset på det analoge. Hvis signalet er dårlig på digitalsiden vil der typisk opstå pixelleringer i billedet.
Af tge
har du prøvet at deaktivere alt støjreduktion ?
mpegnr. osv?
w5500 bliver utålelig at se på hvis det er slået til.
Af lennon
rkc skrev:DVB-C og stofa den er god nok,
Et godt digitalt signal - feks studieoptagelser på DR1 - vil typisk performes lige så godt som DVD. Hvis du ikke har slør på DVD afspilning lyder det som opsætning eller signalrelateret