Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kskruger
Weissbier skrev:Samsungs marketingafdeling har været meget dygtige til at promovere LED-belysning som en stor teknologisk revolution med et tilsvarende spring i oplevet billedkvalitet som en underforstået pointe. Det er bare vigtigt at holde fast i, at der er altså blot tale om en anden type bagbelysning. Der er stadig tale om et LCD-fjernsyn lige som så mange andre. LED er ikke per definition CCFL overlegen, selv om Samsung gerne vil have os til at tro noget andet. Min mening er, at Sony spiser de fleste andre LCD-fjernsyn til morgenmad - LED eller ej, men Sony har skam også LED på deres nye 2010-modeller.

Før du vælger et andet fjernsyn, skal du i øvrigt lige være sikker på, at vælger den rigtige størrelse. Har du læst denne artikel?

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
LED er måske ikke stor teknologisk revolution, men en pæn stor teknologisk forbedring kan man godt kalde det. Vi er gået fra skærme som var 8-14 cm tykke til blot 8 mm. Dertil er strømfobruget næsten halveret, plus at billedkvaliteten ikke er blevet forringet. Så skærme med CCFL er snart fortid.

Når skærmne bliver så tynde, så bliver producenten nød til at fravælge de options som de skønner ikke er nødvendige. Og Samsung har så valgt ikke at ha mini jack stik i deres nye skærme. Måske fordi de fleste har en surr. forstærker idag, hvor man kan tilslutte hovedtelefonen.
Brugeravatar
Af Weissbier
Personligt er jeg ligeglad med hovedtelefonudgangen. Jeg brugte den sidst for 30 år siden! Til gengæld er det træls, at man begynder at spare linieudgangen til stereolyd væk. !:( Selv bruger jeg den optiske udgang, men det er rart at kunne sende lyden igennem stereoanlæget uden for meget besvær. De fleste har jo en eller anden form for stereoanlæg stående, og så er det rart at slippe for fjernsynets indbyggede "dåselyd".
Af Bob_the_Builder
En anden mulighed var at bruge stereo hovedtelefoner via Blue Tooth. Der er Blue Tooth indbbygget i LG's modeller mener jeg. Ihvertfald i en SL8000, så mon ikke det også virker med en SL9000. Nogen erfaringer med disse?
Brugeravatar
Af 3Dbenny
Weissbier skrev:Tilslutningerne på Samsungs nye modeller er utrolig ringe. Der er heller ikke en almindelig linjeudgang, så du kunne nøjes med en forstærker. Nej, du skal have både DAC og forstærker. :( Du har ikke noget stereoanlæg, kan jeg så næsten regne ud. Så kunne du spare forstærkeren. Tak til Samsung - not! !:(
De er da ikke ringe, De er bare Digitale, og analog er YT. Tilslut det via Optisk, køb ny forstærker, det får du meget mere ud af. Men måske kommer det på deres nye LED skærme Hvem ved.

3Dbenny
Af jmgranner
Jeg har ikke meget forstand på dette her, men er det ikke muligt at anvende de USB udgange som findes på de fleste nye Samsung modeller?