Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stallknecht
Hej Alle.

Ja som overskriften siger. Jeg er kommet lidt i tvivl, havde egentlig bestemt mig for at købe en X10 imorgen. Men så tænkte jeg at det måske er dumt, eftersom at der ikke er så længe til at X20 kommer på markedet, til næsten samme pris. Er det fuldstændig åndssvagt ikke at vente og så købe det? Kan jo nok overleve med mit gamle CRT en måned eller 2 endnu.

Mads
Af Kozz
Stallknecht skrev:Hej Alle.

Ja som overskriften siger. Jeg er kommet lidt i tvivl, havde egentlig bestemt mig for at købe en X10 imorgen. Men så tænkte jeg at det måske er dumt, eftersom at der ikke er så længe til at X20 kommer på markedet, til næsten samme pris. Er det fuldstændig åndssvagt ikke at vente og så købe det? Kan jo nok overleve med mit gamle CRT en måned eller 2 endnu.

Mads
Måske man kunne få en ekstra god pris på X10, nu hvor "de bare skal ud"? Jeg skal ihverfald lige forbi og kigge på X10 igen :)
Af RasmusGrevy
Har været i samme dilemma bare med g10 og g20
men efter jeg har læst de forskellige artikler i løbet af ugen er jeg godt nok blevet hooked på sådan en g20 i 42"..
sidder bare og venter på en anmeldelse her på siden :)
Af Integra
Skal ikke gøre mig klog på det, men hvad jeg kan forså kan man vel næppe sammenligne x10 og x20 med hinanden eller for den sags skyld g10 og g20, idet de ligger i 2 forskellige prislejde udfra den artikel Rasmus har lavet med priser.

Udfra dén kommer x20 til at koste nogle tusinder mere end x10 på nuværende tidspunkt, hvorfor den vel bør sammenlignes med G10, eller er jeg helt forkert på den?
Senest rettet af Integra 21 feb 2010, 22:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du er forkert på den. Du kan godt sammenligne på kryds af priser, men det gør ikke X20 til en konkurrent med G10. X20 afløser X10 og prissætningen på X20 er så lav, at den faktisk ikke er nævneværdigt dyrere end X10 er nu. X10 var prissat adskillige tusinder dyrere da den kom frem sidste år.
Af Integra
Jo kan sagtens følge dig, men er man villig til at give 6.000 for x20, bør man vel også tage G15 med i sine overvejelser for 1.000 kr. ekstra
Af blokhus
Alt er relativt. men skal du smide 6000 for end X20 er det 25% mere end X10.
Af Ellegaard74
Rasmus Larsen skrev:
Til gengæld er G15, der har samme billedkvalitet som V10 faldet ret markant i pris: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=48 ... tpanels_dk
Det er rigtig nok at priserne falder på G15, men den du linker til dér Rasmus... Den er jo parallel importeret... ;)
Det er jo ikke alle der er tjent med det... Bare lige for en god ordens skyld.
Har haft kontakt med komplett mhb det pågældende tv og de svarede også det ikke var en nordisk model... (de nordiske modeller leveres ikke med DVB-S tuner i)

Jeg har også kigget og overvejet G15 rigtig meget, men er blevet enig med mig selv om (næsten ihvertfald O_O ) at vente til den nye G20 kommer...
Senest rettet af Ellegaard74 21 feb 2010, 21:59, rettet i alt 1 gang.
Af steadi
Jeg har faktisk lige siddet med præcis samme overvejelser som dig. Skulle man købe nu eller vente til der kom anmeldelser på Panasonics nye linje?

Jeg valgte så det første, indså at jeg ikke gider give den påkrævede pris for de nye paneler, bedre sort osv., da jeg stadig kun er fattig studerende.. Jeg indså, at man jo kan vente til evig tid, hvis man hele tiden vil have noget bedre:)
Og så passede X10'eren helt fint til mine behov, især brugeranmeldelsen her på siden var en virkelig stor hjælp i valget.

Så jeg købte tidligere idag en X10, også fordi jeg kan se, at X20'eren bliver noget grimmere end X10'eren..

Så nu er det bare at vente.