Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Integra
Jeg overvejer kraftigt at få skiftet mit CRT TV ud med en fladskærm, men budgettet er ikke så højt, så søger lidt råd.

Har læst en del herinde og er bekendt med x10y modellen fra Panasonic, men synes som så mange andre herinde, at denne model er mindre køn at kigge på. Derfor er jeg gået lidt andre veje og blev af en ekspedient anbefalet et Samsung PS-42B430, som Fleggaard har til billige penge for tiden (Bor meget tæt på grænsen). http://www.fleggaardshop.dk/pi/Samsung_ ... 4448_.aspx

Nogle der kan be- eller afkræfte at dette er et udemærket tv til pengene? Er naturligvis godt klar over, at man ikke får markedets bedste til disse penge, men er samtidig naturligvis heller ikke interesseret i at købe et TV, man alligevel udskifter om et år, grundet for dårligt billede.

På forhånd tak
Af kskruger
Tja....til små 3600,- kan man jo ikke forlange noget videre, så til prisen er det okay tv. På den anden side, så finder du ikke et LCD tv, som kan hamle op på billedekvaliteten til samme pris.
Af Integra
Selv sammenligner jeg nok meget med x10y, fordi det nok er det jeg har gået meget med i tankerne. Er det på niveau med dette eller langt efter?

Derudover så venter jeg også gerne hellere nogle måneder og sparer nogle tusinder mere op, fremfor at købe katten i sækken nu :)
Senest rettet af Integra 21 feb 2010, 22:40, rettet i alt 1 gang.
Af kronholm
Integra skrev:Selv sammenligner jeg nok meget med x10y, fordi det nok er det jeg har gået meget med i tankerne. Er der på niveau med dette eller langt efter?

Derudover så venter jeg også gerne hellere nogle måneder og sparer nogle tusinder mere op, fremfor at købe katten i sækken nu :)
Det er et stykke efter panasonic x10. Hvis du kun har ca 4-5000kr at gøre godt med så er panasonic x10 det eneste rigtige valg i mine øjne. Det er altså også et "pænt" tv når det bliver hængt op.

Jeg synes bestemt ikke du skal købe et ps430.
Af Integra
Ok takker for svaret.

Måske man skulle give x10y endnu en chance. eller spare lidt mere og gå efter en g15.

Må ned og kigge i forretningen igen :)
Af kskruger
Integra skrev:Ok takker for svaret.

Måske man skulle give x10y endnu en chance. eller spare lidt mere og gå efter en g15.

Må ned og kigge i forretningen igen :)
På sigt, vil du nok blive mere glad for et G15, fremfor et X10.
Af kronholm
Der står da 1920 x 1080 Full-HD, 4xHDMI, 600Hz, 24p, DLNA, DVB-T/C/S MPEG4? VED g15'eren...

Men hvis du ikke er fanatisk omkring dit tv, og du ikke ønsker at smide for mange penge efter et, så synes jeg ikke nødvendigvis at G15 er de ekstra penge værd.
Af Integra
Men i spec ved konplett skriver de
Digital TV Tuner: DVB-S, DVB-T
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
G15 har også DVB-C hvis det er den europæiske version du kigger på.
Af Integra
Fandt på nettet en der havde skrevet til komplett, hvor han fik følgende svar:

Tv'et er en europærisk model og derfor er det ændringer i specifikationerne i forhold til det tv du kan købe i danmark. Der er ikke pickup fra panasonic, dette står komplett i stedet for, og vi benytter en panasonic autoriseret partner til dette.jeg kan ikke garantere dig at DVT-T tuneren virker på det danske markedet.Da det er en europærisk model er der istedet for DVB-C tuner en DVB-S tuner i tv'et.
taget fra http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... ic-g10-g15

Så det afgør jo sagen, at jeg må koncentrere mig om x10y. Takker for hjælpen alle :)