Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal have fladskærm som væsentligst skal benyttes til fotoredigering(så TN paneler er ut). Bortset fra ca 500,- plus en forøget kontrast til 800:1, er der så nogen forskel. Har læst diverse tråde uden at finde et klart svar.

Er der nogen der har erfaring/mening om fordelen ved wideformatet når f.eks. denne skærm er 1680 x 1050 pixel hvilket reeelt kun er +80 x -150 pixel i forhold til 1600 x 1200 normalskærmene.
Wide er tænkt til f.eks. at have PhotoShopmenuer i siden.

Alternative forslag fra andre(skal være med DVI og ikke TN)?

Pft, John
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har fjernet din dobbelttråd fra "Brugeranmeldelser". Undgå at oprette spørgsmål i den kategori - den er forbeholdt for anmeldelser.
Af jojo1077
Opdagede for sent hvor jeg havde oprettet den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dell har stadig tilbud på deres 2007WFP (3400 kr.) indtil d. 27/9. Den har også S-IPS panel og udmærkede specs.
Af jojo1077
Men hvad får man for de 700,- den koster mere end Philips'en?

Pft
Af Mokkat
jojo1077 skrev:Men hvad får man for de 700,- den koster mere end Philips'en?

Pft
ved ikke angående forskellen i billedkvaliteten på de to skærme, men dell'en er super-populær :)

grunde der ikke har med billedet at gøre:
1. foden sku være meget indstillingsvenlig. + pivot
2. philipsen lyder til at være skæv i rammen, skriver de i en anden tråd
3. composite og s-video indgange, så man kan smide feks en gamecube til
4. PiP, se forskellige sources på skærmen samtidigt (tror jeg ikke philipsen kan)
5. hdcp på dvi-indgangen, hvis du skal kunne bruge et hddvd eller blueray drev i computeren
6. dell er pålidelige mht ombytning og sådan noget
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er det samme S-IPS panel der sidder i de to modeller, så hvis du kan leve uden de andre ting Dell skærmen tilbyder (der er desuden en USB uplink i skærmen) så burde du få nogenlunde samme billede på de to skærme.