Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
yakken skrev:Igen: synes du selv at du er den rette til at kritisere nogen her i tråden?

Jeg mener at det er at gå over stregen at tage eget spille-udstyr med i butikken HVIS man på forhånd ved, at man ikke vil købe noget i pågældende butik. Uanset om sælgeren har noget at lave eller ej. Om butikken så var gabende tom, så mener jeg stadig ikke det kan forsvares.
Lige der har du min fulde opbakning "Yakken" .

Men jeg skal ikke gøre mig hellig .Respekterer at det er op til ens egen mavefornemmelse hvornår man benytter/udnytter fysiske butikker.
Af palle22
yakken skrev:Igen: synes du selv at du er den rette til at kritisere nogen her i tråden?

Jeg mener at det er at gå over stregen at tage eget spille-udstyr med i butikken HVIS man på forhånd ved, at man ikke vil købe noget i pågældende butik. Uanset om sælgeren har noget at lave eller ej. Om butikken så var gabende tom, så mener jeg stadig ikke det kan forsvares.
Hvorfor er jeg ikke den rette til at kritisere noget her i tråden? Har jeg ikke den rette mening, eller hvad? (jeg behøver ikke et svar, ville bare give udtryk over min undren over dit spørgsmål).

JEG synes, at det er at gå over stregen, at trække sine subjektive holdninger om hvad man kan tillade sig overfor butiksekspedienter ned over hovedet på andre mennesker. Som sagt, der er ikke nogen lov der er blevet brudt.
Grunden til, at du ikke kan definere et alment gældende regelsæt for hvad man kan og ikke kan tillade sig overfor ekspedienter, er jo netop at det må være op til den enkelte at vurdere. Og hvem af "de enkelte" skal så ophæve sig til dommer?
At I er mange der synes spørgsmålsstiller har opført sig forfærdeligt, gør ikke jeres mening til en objektiv eller demokratisk vedtaget sandhed. Det kunne jo tænkes, at I ikke er et flertal af befolkningen?

Nu kan jeg ikke mere. Vi bliver nok ikke enige, og fred være med det. Jeg håber trådstarter fik fat i, at det ikke var alle på FP der fordømte hans opførsel :)
Af kronholm
Der står heller ikke i loven at man ikke må hoppe foran i køen. Alligevel vælger de fleste normalt tænkende mennesker at acceptere køkulturen, grundet deres medmenneskelighed og almen venlighed. Må man heller ikke konfrontere folk der hopper foran?

Fat nu bare at det er et spørgsmål om hvem der synes det er iorden at udnytte en fysisk butik, og hvem der ikke synes det.

Du er en af dem der synes det er iorden. Fint med mig... Jeg håber du bliver rig af de 500 du sparer. Samtidig kommer du til at fremstå sølle i mine øjne, men det kan du ikke være mere ligeglad med alligevel.

Det er et forum og folk har ret til at ytre sine holdninger. Også selv om de ikke er vedtaget ved lov eller er objektive. Din holdning er ikke nødvendigvis den korrekte holdning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
palle22 skrev:Hvorfor er jeg ikke den rette til at kritisere noget her i tråden? Har jeg ikke den rette mening, eller hvad? (jeg behøver ikke et svar, ville bare give udtryk over min undren over dit spørgsmål).
Det synes jeg allerede jeg svarede på i et indlæg på forrige side? Med den blog du selv kører, så er du vist ikke bleg for selv at revse alle og enhver ud fra dit eget sæt regler om takt og tone. Men når andre ytrer deres mening om moral og etik, så er det pludselig "ynkeligt" og "pinligt". Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt, eller hvad?
Af palle22
kronholm skrev:Der står heller ikke i loven at man ikke må hoppe foran i køen. Alligevel vælger de fleste normalt tænkende mennesker at acceptere køkulturen, grundet deres medmenneskelighed og almen venlighed. Må man heller ikke konfrontere folk der hopper foran?

Fat nu bare at det er et spørgsmål om hvem der synes det er iorden at udnytte en fysisk butik, og hvem der ikke synes det.

Du er en af dem der synes det er iorden. Fint med mig... Jeg håber du bliver rig af de 500 du sparer. Samtidig kommer du til at fremstå sølle i mine øjne, men det kan du ikke være mere ligeglad med alligevel.

Det er et forum og folk har ret til at ytre sine holdninger. Også selv om de ikke er vedtaget ved lov eller er objektive. Din holdning er ikke nødvendigvis den korrekte holdning.
Som sagt, så tror jeg ikke min mening om at udnytte butikkers service, er så forskellig fra jeres. Jeg kunne heller ikke finde på at tage mit udstyr med ned i en butik, hvis jeg på forhånd vidste, at jeg ikke ville købe der. Forskellen på os ligger som sagt i, at du sviner trådstarter til, det gør jeg ikke. Derfor kommer DU til at fremstå sølle i mine øjne. Men jeg håber at du bliver lykkelig af at nedgøre andre... !:(
Af palle22
yakken skrev:
palle22 skrev:Hvorfor er jeg ikke den rette til at kritisere noget her i tråden? Har jeg ikke den rette mening, eller hvad? (jeg behøver ikke et svar, ville bare give udtryk over min undren over dit spørgsmål).
Det synes jeg allerede jeg svarede på i et indlæg på forrige side? Med den blog du selv kører, så er du vist ikke bleg for selv at revse alle og enhver ud fra dit eget sæt regler om takt og tone. Men når andre ytrer deres mening om moral og etik, så er det pludselig "ynkeligt" og "pinligt". Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt, eller hvad?
Jeg beklager, hvis jeg overså noget i et af dine tidligere indlæg. Her er mit svar: Hvis man ikke kan se, at min blog er proppet med ironi over "den bitre mand" og hans type, så tror jeg man har et alvorligt problem med genrebestemmelse. Rent faktisk er det de selvretfærdige og fordømmende mennesker fra fx Ekstrabladets "nationen", jeg ironiserer over på bloggen. Nu viser det sig, at de også findes andre steder end på EB...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahh... du har vist også været ude med riven efter andre end lige folk, der skriver forkerte artikler om mistækte for mord. Østrogen-skribenter måske? Deadline på DR2? Min pointe er, at du ikke er bleg for selv at dømme andre i din blog - fordi du ikke er enig med dem.

Og undlad nu, at sætte folk med en mening om moral og etik indenfor køb af elektronik i butikker/på nettet i bås med journalister/redaktører, der hænger en mordmistænk ud på forsiden af en landsdækkende avis.
Af palle22
yakken skrev:Ahh... du har vist også været ude med riven efter andre end lige folk, der skriver forkerte artikler om mistækte for mord. Østrogen-skribenter måske? Deadline på DR2? Min pointe er, at du ikke er bleg for selv at dømme andre i din blog - fordi du ikke er enig med dem.

Og undlad nu, at sætte folk med en mening om moral og etik indenfor køb af elektronik i butikker/på nettet i bås med journalister/redaktører, der hænger en mordmistænk ud på forsiden af en landsdækkende avis.
Læser du ikke mine indlæg?

"Den Bitre Mand" er en parodi på f.eks. brugerne af Ekstrabladets Nationen. Og nu er det så også en parodi på nogle af flatpanels brugere. Jeg er ikke enig med "Den Bitre Mand" og de mennesker han er en parodi på.

Jeg synes egentlig sammenligningen med ekstrabladets offentlige udstilling af en (på det tidspunkt måske) skyldig mand og flatpanels udstilling af en (måske) skyldig mand, er rimelig. Man kan måske hævde at flatpanels er værre, fordi den mand man hænger ud her, ikke er mistænkt for at bryde nogen lov, men blot har en anden opfattelse af "butiksmoral" end flertallet. Jeg ved godt, I ikke smider ham på forsiden. Men fordømmelse af anderledeshed er vel lige så slemt i det små som i det store? Det skal jo starte et sted...
Af kronholm
palle22 skrev:Som sagt, så tror jeg ikke min mening om at udnytte butikkers service, er så forskellig fra jeres. Jeg kunne heller ikke finde på at tage mit udstyr med ned i en butik, hvis jeg på forhånd vidste, at jeg ikke ville købe der. Forskellen på os ligger som sagt i, at du sviner trådstarter til, det gør jeg ikke. Derfor kommer DU til at fremstå sølle i mine øjne. Men jeg håber at du bliver lykkelig af at nedgøre andre... !:(
Jeg sviner ham ikke. Jeg fortæller bare at JEG synes at det er dårlig stil, hvis man udnytter butikkerne på den måde. Skal alle være enige om noget, før det er tilladt at skrive et indlæg herinde? Fedt forum...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo jo, jeg læser skam dine indlæg. Så du vil bilde mig ind, at alt hvad du skriver på din blog er ren og skær ironi? Det er muligt at retotikken er valgt, så det fremstår i en sarkastisk og humoristisk tone, men du får mig ikke til at tro på, at grundholdningerne ikke er dine egne.

Vi to bliver aldrig enige i den her sag, hvilket skam også er helt fint. Det er trods alt et debatforum (hyggeforum vil jeg ikke kalde det...). Faktum er, at trådstarter selv bad om en uddybelse af hvorfor vi gerne ville høre om han så rent faktisk handlede med pågældende butik. I dette spor hører debatten nok til en en dedikeret tråd efterhånden.
Af palle22
yakken skrev:Jo jo, jeg læser skam dine indlæg. Så du vil bilde mig ind, at alt hvad du skriver på din blog er ren og skær ironi? Det er muligt at retotikken er valgt, så det fremstår i en sarkastisk og humoristisk tone, men du får mig ikke til at tro på, at grundholdningerne ikke er dine egne.

Vi to bliver aldrig enige i den her sag, hvilket skam også er helt fint. Det er trods alt et debatforum (hyggeforum vil jeg ikke kalde det...). Faktum er, at trådstarter selv bad om en uddybelse af hvorfor vi gerne ville høre om han så rent faktisk handlede med pågældende butik. I dette spor hører debatten nok til en en dedikeret tråd efterhånden.
Og så skinner ignorancen jo igennem igen, og dine fordomme viser sig u-underbyggede... Hvad du tror om mine motiver og grundholdninger, har intet med virkeligheden at gøre.

Hvis du gerne vil have at fp er et hyggeforum, så overvej din egen rolle på siden...
Af kronholm
palle22 skrev:
yakken skrev:Jo jo, jeg læser skam dine indlæg. Så du vil bilde mig ind, at alt hvad du skriver på din blog er ren og skær ironi? Det er muligt at retotikken er valgt, så det fremstår i en sarkastisk og humoristisk tone, men du får mig ikke til at tro på, at grundholdningerne ikke er dine egne.

Og så skinner ignorancen jo igennem igen, og dine fordomme viser sig u-underbyggede... Hvad du tror om mine motiver og grundholdninger, har intet med virkeligheden at gøre.

Hvis du gerne vil have at fp er et hyggeforum, så overvej din egen rolle på siden...
haha... så kom den bitre mand op i dig. Sødt...
Af Kratz
palle22 skrev: JEG synes, at det er at gå over stregen, at trække sine subjektive holdninger om hvad man kan tillade sig overfor butiksekspedienter ned over hovedet på andre mennesker. Som sagt, der er ikke nogen lov der er blevet brudt.
Grunden til, at du ikke kan definere et alment gældende regelsæt for hvad man kan og ikke kan tillade sig overfor ekspedienter, er jo netop at det må være op til den enkelte at vurdere. Og hvem af "de enkelte" skal så ophæve sig til dommer?
Har du nogensinde set TV fredag aften? Stort set alt der foregår her i landet er at vurdere og dømme andres præstationer (fuldstændigt ligegyldige præstationer af fuldstændigt ligegyldige mennesker). Så synes jeg personligt det er mere relevant at diskutere etik og moral, men dette er allerede glimrende illustreret af Kronholm.
palle22 skrev: At I er mange der synes spørgsmålsstiller har opført sig forfærdeligt, gør ikke jeres mening til en objektiv eller demokratisk vedtaget sandhed. Det kunne jo tænkes, at I ikke er et flertal af befolkningen?
Det kan jeg jeg så slet ikke se har noget som helst med sagen at gøre. Jeg kan sagtens forestille mig, at min holdning ikke deles af flertallet af befolkningen, men det ændrer da ingenting. Det er ikke nogen demokratisk proces det her. Hvem siger flertallet nødvendigvis har ret?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
palle22 skrev: Hvad du tror om mine motiver og grundholdninger, har intet med virkeligheden at gøre.
Det har vi så dit ord på. Dine input er naturligvis ligeså velkomne som alle andres, men det virkede blot lidt spøjst, at du var så ivrig efter at revse de der antog, at trådstarter (mis)brugte butikkens venlighed, når du øjensynligt selv var ret aktiv på dén front. Sarkasme og ironi er ikke noget man pr. default kan læse ud af din blog - heller ikke selvom du selv er af den opfattelse.
palle22 skrev:Hvis du gerne vil have at fp er et hyggeforum, så overvej din egen rolle på siden...
Jeg kalder ikke det her for et hyggeforum. Det er et teknisk forum, der hører til den primære side, som er den vi går op i her. Forum er en service til vore læsere. Vi kunne også blot holde det i kommentarfelter under hver anmeldelse/artikel, men så går vi jo glip af debatter som denne...

Min primære rolle her på siden er skribent og anmelder. Derudover så er der ret megen aktivitet her i forum, som der også skal holdes lidt styr på, men min mission er så afgjort ikke at gøre det her til en kaffestue.

Du lader ikke til at ville forholde dig til, at trådstarter selv bad om en uddybelse tidligere i tråden.