Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bang
Ja, nu skal det snart være.. Konen og jeg er nu enige om vi må skifte det snart 5 år gamle 32" LG ud, med et større, nyere og bedre.. Vi er lige flyttet i hus og har dermed også en større stue nu.. Vi sidder over 4 meter væk.

Jeg var ved at undersøge et godt 46" tv, og tænkte på sony z4500, men opdagede så prisen på de nye ca vil ligge på kr. 11.000,- på nettet for hx700 Sony i 46", hvilket jeg specifikationsmæssigt ville foretrække kontra z4500.

Er i enige her med mig eller findes der andre at overveje i 46-47" (ikke 50") mindst 100Hz, Full HD, læs -> max! 11500,- !

Mvh
bang
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor er 46" in og 50" out? Tror du at de sidste 4" gør så stor forskel på hvor dominerende TVet bliver?
bang skrev:Ja, nu skal det snart være.. Konen og jeg er nu enige om vi må skifte det snart 5 år gamle 32" LG ud, med et større, nyere og bedre.. Vi er lige flyttet i hus og har dermed også en større stue nu.. Vi sidder over 4 meter væk.

Jeg var ved at undersøge et godt 46" tv, og tænkte på sony z4500, men opdagede så prisen på de nye ca vil ligge på kr. 11.000,- på nettet for hx700 Sony i 46", hvilket jeg specifikationsmæssigt ville foretrække kontra z4500.

Er i enige her med mig eller findes der andre at overveje i 46-47" (ikke 50") mindst 100Hz, Full HD, læs -> max! 11500,- !

Mvh
bang
Hej og velkommen.

På den siddeafstand ville jeg vælge en 50" ;). En HX700 i Sony's Cinematic serie er et godt bud, men i kunne overveje en Panasonic TX-P50S20E til netop kr. 11500,-. Hvis det skal være 46" så vil endnu bedre bud være Panasonic TX-p46G20E der har en vejledende udsalgspris på kr. 11000,-.. der er endnu ingen test ude, men mavefornemmelsen siger, at dette bliver et årets scoop 8).

Se her:

http://flatpanels.dk/artikel.php?subact ... 1263547795

http://flatpanels.dk/nyhed.php?subactio ... 1266224400

Held og lykke 8)
bang skrev:Ja, nu skal det snart være.. Konen og jeg er nu enige om vi må skifte det snart 5 år gamle 32" LG ud, med et større, nyere og bedre.. Vi er lige flyttet i hus og har dermed også en større stue nu.. Vi sidder over 4 meter væk.

Mvh
bang
Ingen ved hvad de nye Sony kan . Men som udgangspunkt får du bedre billedkvalitet ved at vælge plasma. I min optik ville den hedde Sony vs feks panasonic V20 plasma
Brugeravatar
Af bang
Hej igen..

Tak for svarene.. Jeg synes et 50" virker en anelse for voldsomt..
haha, nok fordi min mormor og morfar for ca 1½ år siden købte 2 stk. 50" Samsung plasma tv til 32.500,- i FONA, - et til køkkenstuen og et til morfar ovenpå i stuen, og det virker altså næsten komisk at se de store skærme hos Dem.. haha, men hvad, mormor ser ikke se så godt længere og elsker sport, morfar skal bare ku' se en masse synkroniserede RTL-westerns..

Jeg må lige se de næste 4-6 uger an, vedr de nye modeller fra Sony og Panasonic i 46" :) En af dem skal det nok være..

Mvh
bang
Af xcardman
hvis du synes 50 tommer er kæmpe stort.

har du set et 46 tommer tv?
Brugeravatar
Af Weissbier
Nogle gange overraskes man over, hvor progressive og langt fremme på beatet (nogle) ældre mennesker er. Dine bedsteforældre har vist vejen. Følg den. Vil du da nægte, at du er gjort af det samme stof?
Brugeravatar
Af bang
..haha jo, du siger noget dér... Og nej nej, jeg kendes gerne ved Dem som de er..

Men mht. 46" kontra 50" skal det vendes med konen først inden det bliver aktuelt, plus, prisen stiger jo også en smule og det synes jeg måske ikke de sidste tommer taler helt for!? Husk det er knap 4 meter væk vi sidder.. og der mener jeg nok en 46" er ok!

Er spændt på de nye Sony der.. og faktisk også ret nysgerrig efter de Panasonic´er der.. :) kan næsten ikk vente til de kommer frem i lyset IRL, så man kan tage beslutning
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg synes 46" er i underkanten til 4 m siddeafstand. Jeg sidder under 3 m fra mit 50" og til BluRay er det faktisk for småt...
Af xcardman
sidder 3.0-3.5 fra en 50 tommer

min projektor og 90 tommer sidder jeg cirka 4,5 meter fra.
ser dog kun HD eller blu-ray på den

så 4 meter til en 46 tommer. ikke hos mig
Brugeravatar
Af Weissbier
Hej Bang

Er glad for, du forstod min pointe. :) Når det er sagt, må jeg tilslutte mig koret, der siger, at 46" er meget for lidt med 4 meters siddeafstand. Det vil være meget tilrådeligt, hvis du på nogen måde kunne reducere den afstand. Prøv lige at checke nedenstående artikel:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
Brugeravatar
Af bang
..hmm O-O Jamen Weissbier og i andre.. Det kan sgu da godt være i så har ret, alligevel! Jeg skal bare lige tilvænne mig tanken om sådan en plade.. hehe..

Men ret skal være ret, stuen er faktisk også stor.. for det ikke skal være løgn, ja så har vi faktisk rykket sofaen ca 1 meter længere frem, så vi nu "kun" sidder 4 meter derfra, på vores, hihi LG 32".. (pinligt)

Hmm 50 tommer... tja måske er det helt OK! :)
Brugeravatar
Af bang
Ja måske endnu større !? 8) ..begynder vist at vænne mig til tanken!
Men så er det +50" ..hvilke modeller taler man så om!? O-O
Brugeravatar
Af Weissbier
bang skrev:..hmm O-O Jamen Weissbier og i andre.. Det kan sgu da godt være i så har ret, alligevel! Jeg skal bare lige tilvænne mig tanken om sådan en plade.. hehe..

Men ret skal være ret, stuen er faktisk også stor.. for det ikke skal være løgn, ja så har vi faktisk rykket sofaen ca 1 meter længere frem, så vi nu "kun" sidder 4 meter derfra, på vores, hihi LG 32".. (pinligt)

Hmm 50 tommer... tja måske er det helt OK! :)
Velbekomme, Bang. :) Jeg håber, at det dæmrer for dig, at glæde af HD for du ikke med hverken 46", 52" eller 58" på fire meters afstand. Der findes nogen fysiske grundvilkår for det menneskelige syn, der ikke kan forhandles. Reelt er en projektor det eneste, der kan give dig HD-oplevelse på fire meters afstand. Lad os nu antage, at en projektor er udelukket. OK, men så er vi tilbage ved, at afstanden bør reduceres, eller så må du erkende, at HD ikke er relevant for din husstand. Med en fladskærm i de kommercielt tilgængelige størrelser kan du simpelthen ikke se nogen forskel på SD og HD på den afstand. Der findes ingen genveje. :(