Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle...

Jeg har så endelig besluttet mig for valg af TV og har købt et Phillips 5604 på tilbud i fona (4999).

Jeg er ret tilfreds og kan godt lide phillips brugervenlige indstillinger.

Jeg arbejder dagligt med IT, men det er sgu meget rart engang imellem at få noget i hænderne man ikke behøver at bruge timer på at fifle med :)

Jeg er dog lidt skuffet over mine digitale kanaler. Jeg havde forventet at kanalerne var KNIVskarpe og at man virkelig kunne se selv de mindste detaljer, men jeg syntes egentlig ikke det er så imponerene...

Jeg har ikke rigtig sat mig ind i digital TV, men jeg ville da tro at kanalerne ville være skarpere... Eller det er måske ikke alle digitale kanaler der sender i HD?
Af dkscan
Hvis du ser tv via egen antenne, så er den eneste tilgængelige HD-kanal DR HD.

Ser du via kabel-tv er der flere, men de kræver typisk programkort og/eller ekstra abonnementer. Hos YouSee er DR HD således eneste HD-kanal, der kan ses uden programkort.
Af hjalte81
Jeg ser via kabel, via antenne forening og det er yousee der udbyder kanalerne...

Tak for svaret :)
Af BrianH
Hvordan har du dog fået den tanke, at alle kanaler sendes i hd?
Af jacob586
BrianH skrev:Hvordan har du dog fået den tanke, at alle kanaler sendes i hd?
Måske fordi han ikke følger helt så meget med i lige dette emne som du gør, og derfor rådfører sig på dette site. Der findes ingen tåbelige spørgsmål, kun tåbelige svar.
Af BrianH
jacob586 skrev:
Måske fordi han ikke følger helt så meget med i lige dette emne som du gør, og derfor rådfører sig på dette site. Der findes ingen tåbelige spørgsmål, kun tåbelige svar.
Hvis man ikke følger med og ved hvad hd er, hvordan får man så tanken om at alle ens kanaler er hd? Man køber vel ikke et apparat til flere tusinde for at få noget man ikke har hørt om?
Af xcardman
tilbud i fona (4999) og forvente knivskarpe detajler.
har du set hvad andre tv koster

håber det er en fona sælger du har fået et råd af.
selvom man bruger et digtial signal om det er HD eller SD, er der meget stor forskel på hvilken skærm man køber.
Men du burde kunne få et nogenlunde billede, men en phillips kræver noget i indstillingerne.
Af hjalte81
xcardman skrev:tilbud i fona (4999) og forvente knivskarpe detajler.
har du set hvad andre tv koster

håber det er en fona sælger du har fået et råd af.
selvom man bruger et digtial signal om det er HD eller SD, er der meget stor forskel på hvilken skærm man køber.
Men du burde kunne få et nogenlunde billede, men en phillips kræver noget i indstillingerne.
Ja, det er klart at der er en vis sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Men jeg er godt tilfreds med phillips tv'et :)

Var bare lidt i tvivl om hvordan det hang sammen med HD og digitale kanaler.

Tak for svarene :)
Af jacob586
BrianH skrev:
jacob586 skrev:
Hvis man ikke følger med og ved hvad hd er, hvordan får man så tanken om at alle ens kanaler er hd? Man køber vel ikke et apparat til flere tusinde for at få noget man ikke har hørt om?
Hvis man indtil nu bare har hørt en masse om digitalt tv og HD som jo begge ofte beskrives som "knivskarpe" billeder og ikke har så meget forstand på det, så kender jeg da flere som lidt troede det måske var det samme. At man så køber et nyt TV uden lige at få det bekræftet - det er så bare ærgeligt for ham.
Af hjalte81
jacob586 skrev:
BrianH skrev:
jacob586 skrev: Måske fordi han ikke følger helt så meget med i lige dette emne som du gør, og derfor rådfører sig på dette site. Der findes ingen tåbelige spørgsmål, kun tåbelige svar.
Hvis man indtil nu bare har hørt en masse om digitalt tv og HD som jo begge ofte beskrives som "knivskarpe" billeder og ikke har så meget forstand på det, så kender jeg da flere som lidt troede det måske var det samme. At man så køber et nyt TV uden lige at få det bekræftet - det er så bare ærgeligt for ham.
hehe.. så slemt er det slet ikke... Der er jo stadig xbox, bluray og egentlig også DVD der giver skarpe billeder...