Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TBR12
Kigger lige på vægophæng. Der er jo mange at vælge imellem. Men hvorfor er ophængende bestemt til en bestemt størrelse? Eks. 23-37" Max 70 Kg, Vesa mål fra 75-400.. Mit 42" vejer jo laaangt fra 70 kg, og bruger Vesa 200x200. Kan det ikke bruges til overstående, selv om der står at det er til 23-37".. Hvad er det lige som sætte disse begrænsninger?
Af BrianH
TBR12 skrev:Men hvorfor er ophængende bestemt til en bestemt størrelse?
Det siger vel sig selv at 19" - 65" ikke kan lade sig gøre, og at man ikke kan have et beslag der er dobbelt så stort som tv'et eller et beslag der er mindre end afstanden mellem bolt-hullerne på tv'et
Af TBR12
Det er jeg helt med på.
Men nu går mit spørgsmål jo også ud på, om der er nogen begrænsninger for, at et beslag, som hedder 23-37" med vesa mål fra 75-400, ikke kan bruges til et 42", med vesa mål 200.
Beslaget er jo ikke større end tv'et, og vesa mål på 200 klare den jo også fint. Så ville der være noget, som gør, at dette beslag ikke skulle kunne virke på mit 42"?
Af RogueAgent
For få år siden var fladskærme væsentligt tungere end de er idag - gad vide om det ikke bare er for at sikre sig at man ikke hænger en 8 år gammel plasmaskærm op med et ophæng der er for spinkelt til det..?