Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer kraftigt at erhverve mig Panasonic TX P42X10Y.. Og den skal selvfølgelig op at hænge. Jeg regner med at købe den her: http://www.av-connection.dk/?PGr=3280&ML=545

Jeg er interesseret i at vide om det gør noget at fjernsynet hænger helt op af an væg på venstre side af fjernsynet, og meget tæt på en dør tig til højre.
Skal nemlig flytte ind i ny lejlighed med ikke så meget plads, og den væg jeg regner med at bruge er kun 1,40 cm...

Spørger da jeg har læst et sted at fladskærmene gerne skal have lidt luft til afkøling...
Af blokhus
Der skal vist være lidt luft på alle sider omkring plasma tv.
Jeg vil købe samme tv, men kan man benytte du flade vægophæng og forsat få sat kabler i Tvet? stikkene sidder jo lidt dumt.
sagt på en anden måde, hvor meget plads skal man bruge på dette tv mellem stil og væg før det kan lade sig gøre at hænge det på væggen.
Af evilguy
Du køber bare et fladskærms beslag, som giver lidt luft rundt om skærmen - som f.eks. noget lignende denne model http://www.lydogbilledshoppen.dk/product.asp?product=90

Så kommer skærmen lidt ud fra væggen og der er god luftcirkulation rundt om hele skærmen.
Af schibsbye
Hmm.. Så har jeg købt både fladskærm og det vægophæng fra vogel. Ja stikkene bagpå sidder ikke alt for optimalt, så håber da den kan hænge på mit vægophæng.. Har trods alt købt vinklede hdmi og antenne kabler, så satser på at det går...
Af blokhus
Sig endelig til om det passer, jeg har købt skærmen, men har ventet med at købe beslaget, vil gerne have et fladt et så den kommer tæt på væggen.
Af schibsbye
Jeg skal nok sige til om det passer, men med de vinklede kabler ser det meget lovende ud.. Vil ikke pakke vægophænget op endnu, da jeg snart flytter. Men skal nok give lyd om det passer når jeg har sat den op, blir bare først omkring 1. marts...
Af blokhus
fint, hviket vægophæng har du købt?
Jeg ved man kan få nogle vinkel hdmi der fylder 1,8 cm og det beslag jeg kikker på giver dig 2,5 så mon ikke man kan få tvet til at sidde tæt på væggen.
Af schibsbye
Jeg har købt det ophæng som jeg har linket til i øverste post - det hænger os 2,5 cm fra væggen.. Jeg har købt to hdmi kabler ,med 90 graders vinkel inde på av cables - det ser ud til at de går ca. 0,5 cm ud fra den boks der er ovenover de to hdmi indgange, antennekablet går dog ca. 1,5 cm ud, men hvis der er 2,5 cm at give af tror jeg sagtens at det går..
Er du ikke glad for fjernsynet ellers blokhus?
Af blokhus
Jeg har ikke modtaget det endnu, håber at det kommer i dag eller i morgen.
Håber ikke at opsætning og kalibrering bliver for svær.
så også at man kan få phono vinkel adapter i 90 grader. (jeg har ikke HDMI i min surround forstærker)
Af schibsbye
Som lovet skriver jeg lige hvordan det gik med at hænge den op med det linkede ophæng.. Og det gik heldigvis godt, så kan godt anbefale dette ophæng...
Af blokhus
Ok, Det må være den samme løsning jeg hopper på.