Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kolvig
Har lige 2 spørgsmål til denne skærm..

1. Kan det passe at man ikke kan have TV kørende i et lille vindue i hjørnet f.eks, samtidig med at man får vist PC billedet på resten af skærmen, så man kan sidde og arbejde lidt på PC'en samtidig med at man også har TV kørende?

2. Jeg har kun mulighed for de frie kanaler og når jeg har lavet en automatisk kanalsøgning, så finder den jo frygtelig mange kanaler, også dem der er kodet på en eller anden måde. Det gør nu heller ikke noget. Men umiddelbart kan jeg ikke finde noget sted hvor jeg kan redigere kanallisten. Altså fjerne alle de overskydende kanaler og også få flyttet de kanaler jeg godt vil beholde. Det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan det?
Af Kolvig
Nå, nu er det gået op for mig at der var en CD-Rom med skærmen ved købet, som indeholder et program Multiscreen. Det har jeg så prøvet at installere på PC'en. Men jeg kan stadig ikke få skærmen til at lave split mellem dens indgange.

Det virker ellers til at det lige netop er den funktion programmet skulle have?

Håber nogle kan hjælpe...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor ser du at skærmen skulle have PIP? Det nævnes ikke i specifikationerne eller i manualen?

Læs side 47 i manualen for at se hvordan man opretter favoritlister til kanalerne.
Af Kolvig
Tak skal du have med favoritlisten.

Er PIP funktion ikke hvis skærmen giver muligheden for at vende billedet?

Det jeg troede og håbede denne skærm kunne. Var at vise et lille billede af et TV signal, somtidig med at man på resten af skærmen kunne arbejde på sin PC?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det du efterspørger hedder PIP = Picture in Picture. Du hentyder til pivot, som blot er engelsk for "rotere".
Af Kolvig
Tak for al din hjælp og du har fuldstændig ret, med hensyn til Pivot og PIP (my mistake)...:-)

Men hvad er det så meningen man skal bruge den software til, som følger med skærmen (Multiscreen)?