17 feb 2010, 17:50
Hej Allesammen,
Jeg skal ud og købe min første fladskærm. Tanken er, at den skal kobles til en stationær computer og min forstærker, så jeg på den måde bygger mit eget mediecenter. Det skal primært bruges til at se film, afspille musik, streame fra internettet (fx Youtube), samt at surfe på www, men jeg tænker også på at købe en Spilleconsol (Wii) engang, og slutte den til.
Jeg har brugt en del tid på at researche bl.a. her på siden, men har et par spørgsmål, som jeg håber at folk herinde vil kunne hjælpe mig med at afklare. Mit problem er, at jo mere jeg læser, desto mere bliver jeg i tvivl om, hvad jeg skal købe.
Jeg har dog snævret feltet ind til:
Sony 40W5500 (ca 6000 kr)
Panasonic TX-P42G10(E) (ca 7000 kr)
LG 42SL8000 (ca 8000 kr)
Mine spørgsmål er:
1. Hvad er fordelene og ulemperne ved at vælge de 3 skærme?
2. Hvad ville I selv vælge (også henset til prisen)?
3. Er der nogen, der selv har erfaringer med at bruge disse skærme som mediecenter (htpc)?
4. Hvad er forskellen på TX-P42G10 og TX-P42G10E?
5. Hvad bruger man helt præcist DLNA til? Er det vigtigt at have?
Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe med svar på et eller flere af dem. På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Rasmus
Jeg skal ud og købe min første fladskærm. Tanken er, at den skal kobles til en stationær computer og min forstærker, så jeg på den måde bygger mit eget mediecenter. Det skal primært bruges til at se film, afspille musik, streame fra internettet (fx Youtube), samt at surfe på www, men jeg tænker også på at købe en Spilleconsol (Wii) engang, og slutte den til.
Jeg har brugt en del tid på at researche bl.a. her på siden, men har et par spørgsmål, som jeg håber at folk herinde vil kunne hjælpe mig med at afklare. Mit problem er, at jo mere jeg læser, desto mere bliver jeg i tvivl om, hvad jeg skal købe.
Jeg har dog snævret feltet ind til:
Sony 40W5500 (ca 6000 kr)
Panasonic TX-P42G10(E) (ca 7000 kr)
LG 42SL8000 (ca 8000 kr)
Mine spørgsmål er:
1. Hvad er fordelene og ulemperne ved at vælge de 3 skærme?
2. Hvad ville I selv vælge (også henset til prisen)?
3. Er der nogen, der selv har erfaringer med at bruge disse skærme som mediecenter (htpc)?
4. Hvad er forskellen på TX-P42G10 og TX-P42G10E?
5. Hvad bruger man helt præcist DLNA til? Er det vigtigt at have?
Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe med svar på et eller flere af dem. På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Rasmus