Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tvkiggeren
Beslutningen er taget og jeg har fundet TV'et til en acceptabel pris...(GBP3998,-) i England.
Jeg har tidligere købt TV i fx. Tyskland (Philips) og alt har fungeret uden problemer. Hvis jeg køber et Panasonic TX-P54Z1 i England, vil der så være nogen problemer med at bruge funktionerne på TV'et/få det til at virke, i DK ? Ingen gætterier please, jeg er tæt på at klikke på køb. På forhånd tak for hjælpen. O-O
Brugeravatar
Af radiomand
Mange af de tv der bliver solgt i England er special fremstillet til deres marked, dvs. at der er ingen VHF tuner + at tvet er uden DVB-C tuner.
Af red_martians
Derudover kan du risikere at der er andet strømstik med, da de har deres egen standard. Det kan dog i de fleste tilfælde skiftes ud med et fra skuffen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, typisk så skal du være indstillet på, at et engelsk TV kun vil virke som monitor herhjemme, da ingen af deres tunere er kompatible med det danske marked - hverken de analoge eller de digitale.
Hej og tak for kloge svar.
Jeg har efterflg. thjekket data på dansk kontra engelsk udgave og i har helt ret. Tak. igen.
Jeg har også sammenlignet det danske med det tyske og der ser ikke ud til at være nogen forskel. Er der noget jeg har overset ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, modsat England, så bruger tyskerne samme type tunere som vi gør herhjemme. Der kan være enkelte modeller med specielle tunere, men generelt set, så virker langt de fleste TV fra Tyskland fuldstændigt som de danske modeller gør.
Af wcc
pp radio har det til 38000kr på tilbud
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er stadig et godt stykke fra de. ca. 4000 € som det kan købes til i Tyskland.
Af wcc
jeg troede det var pund han mente
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var det også, men den tyske pris ligger på 4200 €.
Af humber
har de ikke også kun 110v i englang??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TV'et leveres med switchmode strømforsyning, så det passer til både 110 og 220 V. Der følger dog ikke et kabel til danske stik med, men den del er ret nem at fikse, da stikket i selve TV'et er det samme - det er blot den anden ende som skal passe.
Af red_martians
Nej, de har 220-240v, men de bruger stadig et andet stik til stikkontakten.