Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jojossdk
Hej

jeg skal have nyt tv.
og det SKAL være philips.
og hvorfor så det? ja fordi jeg får nogle rigtige gode procenter.

jeg står og tøver lidt imellem nogle tv.
min krav er bare det tv har har bedst billeder til maks 7500 kr.
og 40-42 tommer

jeg har nogle valg muligheder:

40PFL8664H LED tv til 7100 kr
42PFL7404H til 4000 kr
42PFL8694H til 4600 kr.
42PFL9603H til 6900 kr (udgået model "sidste års model"
42PES0001 til ca 7200 kr

hvilket tv er bedst?
og hvilket vil være bedst til prisen?
Af siccio
Hej.

Du skal nok ikke forvente at få mange positive kommentare herinde omkring Philips tv lige pt.
Det er ikke ligefrem favorit producenten her på flatpanels, hvad man hurtigt kan læse ved at se seneste test af Philips 42PFL9664H samt 46PFL9704H.
Philips har for voldsomme farveindstillinger, og kræver "voldskalibrering" for at performe optimalt.
Jeg er dog personligt, meget vild med Philips tv.
Og regner selv med at købe et i 9000 serien snarest.
Alene Ambilight, syntes jeg giver en oplevelse, designmæssigt, samt deres lyd er over gennemsnittet for fladskærme generelt.
Af de nævnte modeller du har på listen til iøvrigt ret fornuftige priser ellers :)
Ville jeg nok vælge 40PFL8664H og entuelt bruge 42PFL9603H som ekstra mulighed, godt nok ældre men stadigvæk en af topmodellerne.
held og lykke, og skriv gerne hvad du vælger
Af Kleen™
Jeg synes også den daglige brugeroplevelse med et godt Philips står i skærende kontrast til "koreaner"-oplevelsen. Alene deres fjernbetjeninger og lydside gør en kæmpestor, positiv forskel.

Jeg ville gå efter en af topmodellerne for at kunne bade rummet i stærkt vanedannende Ambilight...:-)
Af jojossdk
siccio:
ja har lagt mærke til at det er meget negativt om philips herinde.
bl.a. at de ikke gengiver farverne rigtigt osv.

ja det er nogle ret gode priser (du finder det ikke billigere andre stedet)
det er igennem mit firma, jeg kan købe et.
så kan desværre ikke skaffe gode tilbud.

ja mit personlige valg ligger også imellem 8664H eller 9603H lige pt.
men er 8664H så meget bedre end 8694H? (der er lidt pris forskel imellem de to.

hvilket 9000 serie søger du?
kan måske skaffe lidt %´er (skal snakke med chefen)

Kleen:
ja det skal helst have ambilight, det er bare fedt!!!

Bob_the:builder:

ja kigger på linket
Af jojossdk
bemærk af 42PFL8694H er den samme som 42PFL8404H
Af siccio
Hej Josjossdk
Har ikke set 8694H nogen steder, men forskellen er vidst anderledes fjernbetjening, mere kvalitets fornemmelse, som 9000 seriens.
Altså kontra 8404.
Og kontra 8664 som er en LED, ved ikke hvad du personligt syntes er bedst, men syntes ihvertfald 8664 står bedre i forhold til 8404, så dem side om side så sent som idag.
Derudover gør designet den pænere, samt LED at den bruger mindre strøm.
Godtnok mangler du så 2" i størrelse, men det syntes jeg ikke man ligger mærke til umiddelbart.
Kigger selv på 9664 og 9704, selvom især sidstnævnte fik en hård medfart her på siden.
Tilgengæld har de to skærme i 9000 serien høstet roser på andre sider, som du allerede har fået et link til bl.a
I det hele taget får man ved Philips noget som mange producenter går og mangler.
Kan godt være Panasonic plasma gengiver mest korrekt billede, men deres fjernbetjening er grim i mine øjne, og designet er til at tude over.
Andre går så mere op i billede og kun billede, ser det som en helhed, og ambilight er det kun Philips som har. Enten elsker man det eller hader det.
Dem som vælger Panasonic kunne ikke drømme om at vælge Philips jeg har det modsat.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
siccio skrev:Kigger selv på 9664 og 9704, selvom især sidstnævnte fik en hård medfart her på siden.
Ahhh, stop nu tuderiet 8) 9704 fik ikke en award fordi den ikke kunne kalibreres til Rasmus' tilfredsstillelse, men den får da ikke en hård medfart ellers. Den får faktisk ret megen positiv omtale i anmeldelsen, hvilken I måske bør læse et par gange mere. Ligeledes er anmeldelsen af 9664 da også ret positiv i sin udformning, så det der "flatpanels er anti-Philips" synes jeg godt I kan pakke lidt sammen.

Ambilight vil jeg undlade at udtale mig om - jeg hører så afgjort til i den anden lejr, hvor ambient lys ikke skal ændre farve og stjæle fokus.
Af siccio
Den eneste der flæber nu er vidst dig selv Yakken.
Uanset hvordan den bliver vendt og drejet ser flatpanels ikke Philips som super skærme, fair nok fra min side hver sin smag.
Ved andre ser positivt på Philips skærme, og denne side går efter reference.
Det har jeg det egentligt fint med, bryder mig bare ikke om det jeg så skal leve med udover billedkvaliteten for at få den reference lige pt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er vi nede på "det man siger er man selv"-niveauet nu? Jeg henleder blot opmærksomheden på anmeldelserne af de to TV I mener vi er ude med riven efter, og gør opmærksom på, at det er en modifikation af fakta. Begge anmeldelser er saglige med masser af ros til begge skærme.

Held og lykke med købet.
Af siccio
Hold da op med at blive børnesur.
Jeg er flintrende ligeglad hvilke skærme i giver en award, og hvilke der ikke får.
Jeg hjælper bare spørger, angående en specifik Philips skærm, det eneste du bidrager med i denne tråd er provokation Yakken.
Dette er nu i det hele taget nok bare din stil, der gør det virker sådan.
Af Søndergaard
Hej Jojossdk

med en pris på 4600 mener jeg du får mest for pengene med 42PFL8496H. Du skal give procentvis meget mere for LED-modellen, men du får den stadig meget billigt. Valget bør stå mellem de to, så er spørgsmålet om du vil give 2500 mere for det sidste nye.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
siccio skrev:Hold da op med at blive børnesur.
Jeg er flintrende ligeglad hvilke skærme i giver en award, og hvilke der ikke får.
Jeg hjælper bare spørger, angående en specifik Philips skærm, det eneste du bidrager med i denne tråd er provokation Yakken.
Dette er nu i det hele taget nok bare din stil, der gør det virker sådan.
der er ingen der er sure. Jeg forsøgte blot at gøre det klart, at vi skam har en del ros til de to TV det var i kikkerten. Hvis nogen provokerer oprindeligt så er det vel dig og dine udtalelser om hvilke forudindtagede holdninger vi har os her på siden. Trådstarter kan jo læse anmeldelserne hvis han vil have input til hvilken af netop 9704 og 9664 vi synes er bedst.

Undlad at gøre det her for personligt. Kritik af min person hører ikke til i det åbne forum. Det må du sende på private beskeder.
Af siccio
Fint nok.
Er ikke ude på personlig hetz.
Mente bare den måde du bød ind i tråden på bad lidt om svar på tiltale.
Dog mener jeg stadig at jeg med sikkerhed, kan sige at den måde philips i den seneste serie har valgt at vise billede på ikke falde i flatpanels smag.
Kan man jo netop læse sig frem til ved seneste to test.
Ved godt der også bliver sagt positive ting, men ud fra testene kan man da konkludere, dette ikke giver korrekt billede, enten på farve, eller gamma.
Syntes som altid denne side er fantastisk, da man lære omkring hvad der er rigtigt eller "korrekt" og hvad man skal kigge efter.
Dog vil jeg hellere leve med ukorrekt Philips kontra korrekt Plasma Panasonic, da Philips som helhed, altså hele den samlede pakke giver tilbyde mig mere.
Tror der er flere udover undertegnede der ser på et tv, udover monitor delen, selvom jeg ved der er mange der er billed fanatikere, og gudskelov for det.
Det er jo det der rykker udviklingen.
Ville da gerne have at philips kunne vise "korrekte farver og gamma"
Men nu de ikke kan, har de i mine øjne bedre lyd del, samt design og fjernbetjening, hvor det for mig at se kun er en Struer virksomhed der overgår.
Det gode ved den kritik Philips får på netop denne side, er jo man så kan vurdere om det er noget man kan leve med.
Som nævnt før går jeg ikke op i om hvad der får en Award, dette gælde jo alt muligt der bliver testet.
Uanset om det er biler,computere,eller hvidevare, eller tv.
Det er jo sjældent man undgår at gå på kompromis med et eller andet når man køber noget, dog skal den samlede pakke gerne være noget man er tilfreds med i årene frem, når man er oppe i de priser.
Undskylder hvis min tone virkede for skrap, dette er jo tit problemet når man formulere sig på skrift, svært med ironi og sarkasme.