Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kbhmorten
Hej Flatpanels

Jeg plejer altid at have styr på/kunne løse de hifi-problemer jeg løber ind i, men det her kan jeg ikke løse..

Hvis jeg sætter computeren direkte til TV'et (via HDMI) virker det hele, men jeg kan naturligvis ikke få surroundlyd med. Derfor vil jeg gerne sætte den til min forforstærker, som kan sende billedet videre..

Min forforstærker modtager HDMI. Jeg har forbundet en PS3'er og min computer via disse HDMI indgange. PS3'eren fungerer super ingen problemer, men med computeren er der ingen lyd. Der er fint HD-billede. Har opdateret driver og i opdateringen kan jeg nu selv vælge om lyden skal gå via HDMI eller jack. Før ville den ikke gå over på HDMI, men nu hvor jeg kan tvinge den til at afspille via HDMI sker der stadig intet. Den står til at spille i softwaren.

Aner ikke hvad det kan være....

Mvh..
Af Kratz
Hej Morten

Jeg er desværre ikke den store ekspert når det kommer til overførsel fra computer til anlæg/TV, men jeg mener det har været nævnt nogle gange, at HDMI udgangen fra computeren normalt ikke kan overføre lyd.

Hvilke andre udgange har du fra computeren? Hvis der er en optisk udgang vil det nok være at foretrække.