Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Når jeg laver en fuld scan efter digitale kanaler på mit Sony KDL-40Z4500, mangler der nogle få kanaler (TV3, SV1 og SV2). Jeg benytter YouSee kabel TV (fuld pakken)

Kan man tilføje kanalerne mauelt? I følge menuen, er denne funktion kun tilgængelig, når man bruger egen antenne.
Er det virkelig meningen, at man skal lave en fuld scan, hver gang YouSee ændrer på kanalernes placering? Den manuelle programsortering tager en krig, når der er 51 kanler.

PS. Jeg kan modtager TV3, SV1 og SV2 digitalt på mit Windows Media Center, så de er tilgængelige.

Hilsen Torben
Brugeravatar
Af koenigs
Hvis du har indstillet TV'et til Sverige eller Finland som land, så prøv med Danmark, det virkede hos mig. Du mister desværre noget af EPG funktionaliteten i stedet.
Af Michael B.
samme problem her, det er dog "kun" tv3 der mangler, jeg har prøvet både med danmark og sverige som land, den er bare væk, og den har været der før, så kan ik være antenne kablet vil jeg mene, den virker fint analog, jeg har yousee mellem pakken på panasonic GA11
Af smisk
Mit signal fucker også op. Først startede det med, at jeg manglede DR HD på mit Panasonic X10. Nu mangler jeg Discovery, Animal Planet og Natgeo. Det er helt forfærdeligt!

TDC lugter af gammel skinke og løg!
torbenan skrev:Når jeg laver en fuld scan efter digitale kanaler på mit Sony KDL-40Z4500, mangler der nogle få kanaler (TV3, SV1 og SV2). Jeg benytter YouSee kabel TV (fuld pakken)
Hvis du befinder dig i hovedstadsområdet, så kan det skyldes indstråling fra masterne i Gladsaxe eller Hove.
De tre kanaler du nævner sender YouSee på 554 MHz, som også bruges antennebaseret fra de nævnte sendere.
Af torbenan
Ja jeg bor i hovedstadsområdet (Amager), så DKSCAN's betragtning, kan være årsagen. Hvad gør jeg. Kontakter YouSee?
Af OleLauHolst
Hej Torbenan

Jeg har det samme Sony fjernsyn og YouSee. Bor i Virum (netID 151) og kan heller ikke se TV3 SV1 SV2 på den digitale del af signalet.

YouSee mente det skyldtes dårlig skærmet antennekabel - anskaffelse af nyt dobbeltskærmet kabel tilsluttet umiddelbart efter YouSees skillepunkt og ny fuld scanning bragte dog ikke de 3 manglende kanaler frem
:(
Af BrianH
OleLauHolst skrev:Hej Torbenan

Jeg har det samme Sony fjernsyn og YouSee. Bor i Virum (netID 151) og kan heller ikke se TV3 SV1 SV2 på den digitale del af signalet.

YouSee mente det skyldtes dårlig skærmet antennekabel - anskaffelse af nyt dobbeltskærmet kabel tilsluttet umiddelbart efter YouSees skillepunkt og ny fuld scanning bragte dog ikke de 3 manglende kanaler frem
:(

Er dårligt afskærmede kabler ikke Yousee's svar på alle problemer og klager over dem for tiden?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, der er i hvert fald noget der tyder på at deres hotline har fået en liste over undskyldninger stukket i hånden, hvor kablets kvalitet står øverst.
Af LAC
Jeg havde samme problem og havde endda guldbelagt antennekabel som gav et fint billede men TV3 SV1+SV2 var bare væk.

Fik samme forklaring fra yousee. dobbelt afskærmet IKKE guldbelagt var vejen frem.

Jeg tog chancen og købte noget. Og det hjalp sgu

TV3 + de 2 svenske dukkede nu op.

Lyder bare underligt utroligt, da jeg troede guldbelagt var den bedste løsning

LAC
HEJ HAVDE DET SAMME PROBLEM, MED MANGLENDE KANALER PÅ MIT SONY KDL-40Z4500.. PRØV AT LAVE EN DIGITAL SØGNING PÅ GRATISKANALER I STED FOR FULD SKANNING, DET VIRKER FOR MIG.. (KAN SELFØLGELIG IKKE BRUGES HVIS MAN HAR CANAL+ ELL. VIASAT :)