Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Goodwill
Godaften

Jeg har i dag erhvervet mig en ny pc med HDMI udgang. Da jeg for lidt siden forsøgte at se en DVD ved at koble mit fjernsyn Panasonic PX80 til pc'en via et HDMI kabel er der intet andet at se end sort skærm på px80'eren.

Jeg har prøvet at ændre skærmoplæsningen på PC'en til 720 og opdateringshastigheden til 60 hertz. Filmen kan sagtens afspilles på PC'en, men jeg forstår ikke hvorfor der kun er sort skærm på fjernsynet?

med venlig hilsen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis kablet er for langt, så vil du kunne få problemer med at vise billedet hvis ikke kablet er i nogenlunde kvalitet. Hvor langt er dit kabel?
Af Goodwill
Mit kabel er 2,5 meter langt.

Der er tre HDMI udgange på px80 og jeg har valgt HDMI1 udgangen, når jeg skifter billedet til HDMI1 er der bare sort. Det samme sker hvis det er hhv. HDMI2 og HDMI3.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøv lige at lade din PC genstarte imens du udelukkende har dit TV sat til via HDMI (altså: ingen PC monitor). Er der billede på da?
Af Goodwill
Jeg skal altså lade fjernsynet stå tændt på AV HDMI kanalen, mens de stadig er koblet sammen og så genstarte pc'en?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det var tanken. Så er du ude over driverproblemer og des lige.

På side 60 i din manual er det beskrevet hvilke opløsninger du kan køre med over HDMI.
Af Tavs
Jeg bruger selv et HDMI kabel på 1,5 m fra av-cables.dk til mit PX80 og computer.

Jeg har ingen problemer, og ligegyldigt hvilken opløsning jeg bruger er det ikke nødvendigt at justere noget på mit PX80. Der er selvfølgelig forskelle på computere, men mht. PX80 oplever jeg ikke at det er nødvendigt at indstille noget.

Når man sætter HDMI kabel i de fleste computere har de som regel 3 forskellige muligheder for visning: Kun på PC, kun på fjernsyn, eller på begge skærme samtidig.
HDMI virker KUN når jeg sætter computeren til at vise på begge skærme samtidig, så med mindre du har rodet med dette, kunne det meget vel være løsningen.

Håber det hjælper.
Af Goodwill
Tavs, jeg tror meget vel det kan være der problemet ligger. Jeg benyttede visning hvor det kun var fjernsynet som skulle vise et billede. Det vil jeg lige gå ind og tjekke nu.

Tak for hjælpen begge to.
Af Schmidter
Hvis du ikke har fået løst problemet tror jeg at jeg ville kunne hjælpe! :-)
Af fjollekongen
@ schmidter

ja tak. jeg har et sony e4000 og en sprit ny acer aspire 5810tg, og mit virker ikke!!!