Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bijedic
Søgte rundt på google, men fant ikke det jeg søgte efter!

Jeg bor i lejlighed, og der må man ikke have parabol hængende. Selvom man ikke må hænge den op, havde jeg det en dag. Så kom viceværten og sagde den skulle pilles ned. En kammerat mente der var en EU lov til parabol?

Udover de danske digitale kanaler så der tv3/3+ samt et par tyske free-to-air kanaler(som sutter MAX) Hvis jeg fx. vil se alle viasat's kanaler/pakker, er det ikke noget med at ejeren skal sørge for det? eller antenneforeningen? Hvis han ikke vil, skal ejeren vise mig hvor jeg må sætte en parabol op?

nogen der ved?
Af noxity
Så længe du lejer dig ind, så tror jeg ikke du har ret til nogen som helst. Så er du der på udlejeres vilkår.
Af BrianH
Grunden til Danmark er et velfungerende samfund er nu engang den orden der opretholdes. Synes man det er en menneskeret at se jugoslavisk tv, må man flytte derhen hvor det vises, eller paraboler tillades, og ikke overplastre byens ejendomme med paraboler på altaner og vinduer...

[img]http://www.aboutweston.com/satellite_600tv.jpg[/img]
Af FRB
Reglerne er afhængik af, hvordan du bor. Om du bor til leje og i såfald om det er hos en privat udlejer eller en almen lejebolig - tjek evt. almenlejelovens § 36 og lejelovens § 29.

Kommunen vil også gennem almindelig regulering kunne sætte begrænsninger for paraboler og antenner mv. Dette kan ske gennem planlovens § 15, stk. 2, nr. 7.

Jeg tror, den lov, du henviser til, er EMRK art. 10 om ytringsfrihed. Bestemmelsens rækkevidde er dog omdiskuteret - se evt dommene U1997.490V og U2004.2149H.
Af Nick_S
BrianH skrev:Grunden til Danmark er et velfungerende samfund...
Det kan jo så diskuteres hvorvidt det så også er det ;)
Af tommyaa
da jeg boede i Sverige købte jeg en lille 40cm parabol, den kunne jeg ha inden for min altan så den ikke stak ud, de kan jo ikke bestemme hvad man har på sin altan hvis det er muligt, pg du kan sagtens nøjes med en lille 40cm.