Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dumb
steadi skrev:Om et par år, så skulle der gerne være et studiejob og lidt flere penge og så må vi se endnu en gang til den tid... Men lige nu står den på fattig studerende:)

jeg går på jagt efter en S10 og en WD tv live til at krydre den lidt med:)

HDMI kabler bør ikke koste mere end omkring en hund per meter, korrekt?
Det vil jeg endda sige er noget i overkanten, T-hansen sælger 5m HDMI v1.3 kabel til 149,-. Så skal du ikke skifte alt for meget mellem hvad du har sluttet til kablet, så køb sådan ét. Da signalet er digitalt, er der ingen synlig forskel i billed kvaliteten på billige og dyre kabler
Af steadi
Dumb -> Tak for info omkring T-Hansen, altid nice at spare penge på sådan nogle "små ting":)

Jeg så forresten G10'eren og S10'eren overfor hinanden i dag, og jeg kan godt se, at den sorte er "sortere end sort" på G10'eren, men synes dog ikke, at det er den ekstra udgift værd.
Tvivler på, at det er helt så "lyst" når det kommer hjem i stuen, hvor der trods alt ikke står en G10 ved siden af;)

Lagde dog mærke til "hak" ved panoreringer og ved billeder fra luften, hvilket ekspedienten forklarede med, at plasmaer bare viser det signal de får ind via kabel og det pågældende signal var splittet til 3 forskellige skærme.. Derfor var signalet ikke så kraftigt så det forhindrede hak.

Kan det virkeligt passe, eller skal plasmaen bare hakke?

TX-P42S10E kan billigst købes fra Getmore.dk til ca. 5600,-..
På Hifipriser.dk har Getmore fået langt flere positive anmeldelser end de resterende top 5, hvorefter de "gode" butikker kommer på listen, men der koster fjernsynet over 6k.

Har hørt at Getmore skulle være problematisk at købe fra, så spørgsmålet er om jeg bør skide det et stykke og købe fra Getmore eller lægge den ekstra udgift?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mht. tidligere spg. så bør du blot være OBS på et HUD og lige prøve at skifte til eks. TV en gang i timen eksempelvis. Det behøvet ikke være et problem.

Stillbilleder vises perfekt på skærmen. Jeg ved ikke hvor du har hørt anderledes.

Plasma hakker ikke mere end LCD. Igen en lidt mystisk konklusion. Alle TV kan hakke under de rette omstændigheder. BluRay hakker pr definition da der kun er 24 billeder/s.

Jeg ville holde mig fra Getmore lige i øjeblikket.
Af kskruger
Inden du eller andre køber hos Getmore, så læs om dem på nettet, her vil det komme frem, at de bl.a. har snydt og bedraget den danske stat for omkring 43 millioner. Og rigtig mange klager over mangle på kundeservice, dvs nemt at købe - derefter er du ladt i stikken.

http://www.comon.dk/nyheder/Var-salget- ... 80959.html
Af steadi
Alright, så prøver jeg at undgå Getmore indtil videre..

Men er der så nogle der har en anbefaling af anden netbutik?
Ifølge Hifiprisers liste, så runder S10'eren ret hurtigt 6000 og 6500+, hvis vi går lidt ned af listen.

Har ikke købt fjernsyn over nettet før, så har ingen erfaring med netbutikker i den størrelse:)
Af steadi
Yakken -> er også ved at indse at fladskærme koster penge:/

Men tænkte mest på at ved en pris på S10 på mere end 6500, så kunne man ligeså godt skrabe sammen og så gå op i G-modellen. Det ville i det tilfælde være måske 600-700 kroner der er tale om.

Nu har jeg ihvertfald bestilt WD Tv'eren, i et forsøg på at endeligt bestemme mig for tv:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, der er ikke langt imellem Panas modeller, hvilket i sig selv virker lidt irriterende. De har alt alt for mange modeller i programmet, hvilket naturligvis hjælper en køber i situationer hvor én model er udsolgt, men det skaber sindsygt megen forvirring når der er så få ændringer fra model til model. Husk at S10 ikke har nogen blæser, hvilket har været beklaget i G10 af flere af vore brugere. Du får dog NeoPDP på G10, hvilket S10 ikke har... der var ingen der sagde, at det skulle være let!
Af steadi
Jeg er fuldstændig enig. Det virker meget uoverskueligt selv efter at have læst om det i en måned.

Wupti har s10 til lige over 6 tusinde med fragt. Dem har jeg kun hørt godt om..