Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen :)

Jeg synes jeg har kigget lidt rundt i forumet og er faktisk bare blevet mere forvirret når det kommer til fjernsyn, og jeg er begyndt at få følelsen af at der ikke findes et godt fjernsyn eller et ordentlig fjernsyn.

Men jeg skal som sagt have en fladskærm, jeg har på nuværende tidspunkt et rigtig lækkert crt b&o og det virker. men jeg har også en playstation 3, og nogle film i hd.

Jeg sigter lidt efter en skærm som dækker disse behov.

Fullhd film
Playstation 3 spil uden lag.
Action film uden lag.
Flotte farver.
Pcen må gerne kunne tilsluttes.
Må gerne være lidt lækkert:)
kunne være rart med en timerfunktion.
lyden er knap så vigtig, da jeg har surround sound.

Jeg har kigget lidt på de modeller som er på markedt og jeg er blevet forvirret af producenter som panasonic og samsung som har nogle navne som minde utrolig meget om hinanden.

jeg har heller ikke rigtig kunne finde reviews på nogen philips skærme udover pfl9xxxh skærmen.

Men jeg har gjort mig nogle tanker og jeg har blandt andet kigget på disse modeller:

Philips 42PFL8404Hmest pågrund af det lys som de har rundt om sig.

Samsung LE40B655

LG 42SL8000

Det var disse jeg havde kigget på. Min mening med mit topic var lidt at få jeres ekspertise om hvor vidt det er nogle gode fjernsyn og hvilket af dem der var bedst, eller om i kender til nogen der er bedre i det prisleje. og husk det er ikke fjernsyn til jer selv i køber, det skulle jo gerne passe efter mine behov. :)

På forhånd tak.

MVH Racermussen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil da godt lige smide et par ekstra i puljen. Først og fremmest, så har vi en hel liste over TV, du kan vælge fra:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
(der er også et link på det ret så markante banner i toppen)

Fra den liste vil jeg fremhæve Pana G10, eller eventuelt dens lillebror S10 hvis du vil spare lidt penge. Især førstnævnte leverer et bedre billede end de modeller du selv har fundet frem til., samtidigt med at den opfylder alle dine krav til fulde. Om du så synes det er et lækkert TV, må være din egen vurdering - smag er subjektivt, og kan ikke diksuteres.
Af VuKk
Jeg følger lige lidt med her, sidder i nogenlunde samme situation..

Men jeg har dog udelukket SL8000, efter jeg så den i Hifi-klubben her i Aalborg, hvor den viste et HD signal.

Den havde store problemer med at vise sort, og når billedet var meget hvidt "flimrede" det.

Jeg kan ikke de rigtige udtryk for hvad tingene hedder, som de bruges herinde, jeg kan kun sige at jeg, efter at have læst så meget godt om det TV, var utrolig skuffet da jeg så det, det levede på ingen måde op til de forventninger jeg havde.

Det er min helt subjektive og personlige mening, men dog en mening ;)
Af racermussen
Jeg synes at det lyder lækkert G10. :) Designet som det har kan jeg lige leve med :p

1)
jeg er bare bange for fosforslør det lyder ikke rart når man spiller på sit fjernsyn. Bliver det et stort problem?

2)
og hvad med burn-in får jeg problemer med dette fjernsyn?

3)
Er der nogen som har gode erfaringer med dette?

4)
og er plasma blevet meget bedre end lcd?

5)
skal jeg vente til der kommer nogle nyere modeller, så det bliver billigere eller er der lige kommet nogle nyere modeller?

6)
Er der en timer/sleep funktion indbygget?

7)
Hvad er det som gør at s10 er så meget billigere :O ?

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mange af dine spørgsmål er de samme som bliver stillet ca. en gang i ugen, så du kunne have klaret dem med meget lidt fodarbejde selv. Nu besvarer jeg dem her, men generelt så ser vi helst, at man er lidt mere søgende selv.

1) Fosforslør optræder primært på sort/hvide billeder, men kan dog ses i andre sammenhænge også. Tag ud i en butik og se om det generer dig. Husk at slør på LCD-TV vil være mindst ligeså irriterende. Det ser stort set identisk ud.

2) Dette TV er ikke disponeret for burn-in. Det er der skrevet mindst 10 tråde om allerede.

3) SØG!

4) Blevet? Igen - søg! Dette TV er udråbt til det bedste i sin prisklasse overalt. Hvem har bildt dig ind, at LCD har overhalet plasma på rå billedkvalitet? Og hvorfor skal det i det hele taget vendes til en kamp mellem plasma og LCD?

5) Sandsynligheden for at G10 bliver billigere er ret lille. Den er så småt ved at blive udsolgt rundt omkring, så den vil nærmere bare forsvinde helt.

6) Det kan du nok finde på Panasonics hjemmeside under manualerne til TV'et vil jeg tro.

7) Jeg behøver næppe gentage mig selv 8) Her er det direkte link til vores egen sammenligning:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc ... 1235394124
Jeg har idag været forbi panasonic center og der fik jeg øjnene op for s10 og der kunne jeg ikke rigtig se forskellen på s10 og g11a(som skulle være g10). og der kunne jeg få s10 samt 1.5m hdmi kabel for 6400kr, synes I det er et godt køb?

har nogle af jer haft problemer med http://www.sommer-as.dk, eller kan anbefale stedet.

Jeg har hørt noget om at de har solgt brugt som nyt.

Men jeg synes jeg havde en god kontakt til sælger også selv om han ikke vidste han ville få solgt noget den dag, han prøvede ikke at prakke mig noget på og jeg fik endda lov til at spille ps3 på den, og det så rigtig flot ud.

tanken om jeg skal bære mit mx6000 ned af trappen er sgu hård :O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg bar mit ind i soveværelset i stedet, så det kan fungere som link-højttaler (med en masterlink-converter).

S10 er et udmærket TV, som ift. G10 ikke har en blæser indbygget. Prisen kan du dog godt presse lidt. Den kan købes 1000 kr. billigere på nettet og de nye modeller er lige på trapperne, så sælgeren burde være ivrig for at få den ud af døren. Et HDMI-kabel er 0 kr. værd i den sammenhæng. Du kan få et perfekt 1.5 m kabel for under 100 kr. alligevel. Pres prisen ned på 6000 kr. eller bed om et vægbeslag oveni hatten.