Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af alfiedk
at mediacenter kan spille blu ray er ren bonus..

mediacenter skal bruges til at se .mkv, billeder, podcast, musik, youtube, fil server, og overvejer os senere at købe et tv tuner til kabel og bruge den som hdd recorder.

det jeg så skal gøre op med mig selv er om pris forskel på 700 med eller uden BD er det værd..

ulempe = igen HDlyd på Blu-Ray

og hvis jeg køber en almindelig bly ray afspiller ville jeg jo stadig ikke kunne få HD lyd ud af mit system, og skal jeg opgraderer så ville jeg jo købe et lyd anlæg med blu ray..

men indtil da ville jeg kunne få bedre billede og samme lyd som dvd.
Af Kratz
Fair nok, men en kommentar angående dit nuværende system.
Jeg har ikke været inde og tjekke din Panasonic receiver, men hvis den har multible analoge indgange kan du faktisk godt få HD-lyd med en dedikeret Blu Ray afspiller. Du skal bare sørge for at få en med multible analoge udgange og få den til at stå for dekodningen.

Jeg ville nok købe mediacentret uden Blu Ray og skaffe dette ved siden af.
Af alfiedk
efter hvad jeg kan læse i manual kan jeg kun input Dolby Digital.. eller kun pcm og almindelig AUX
Af Kratz
Taler du nu om receiveren eller mediacenteret?

Hvis du taler om receiveren har det ingen betydning for HD-lyden. Tricket er netop at lade afspilleren afkode signalet. Receiveren vil i dette tilfælde vise 'multible in' eller lignende, men det vil reelt være HD-lyd.
Af alfiedk
alfiedk skrev:efter hvad jeg kan læse i manual kan jeg kun input Dolby Digital.. eller kun pcm og almindelig AUX
Kratz skrev:Taler du nu om receiveren eller mediacenteret?

Hvis du taler om receiveren har det ingen betydning for HD-lyden. Tricket er netop at lade afspilleren afkode signalet. Receiveren vil i dette tilfælde vise 'multible in' eller lignende, men det vil reelt være HD-lyd.

Det er receiver.. altså Panasonic SC-PT860 5.1
Af Kratz
I så fald er mit indlæg ovenfor relevant, når det kommer til HD-lyd.
Af alfiedk
googlede det her..

Audio can be output in 7.1 surround via HDMI, optical digital or 3.5mm (for stereo only). DTS is supported but there's no Dolby TrueHD or DTS-HD Master Audio output — these will be downmixed, possibly annoying audio purists; the average punter probably won't notice.

efter jeg kan forstå på det link du postede så vil en Blu Ray film bliver udsendt som almindelig DTS lyd til min receiver
Af Kratz
Det skal forstås sådan, at DTS kan sendes ud. Men spørgsmålet er, om ikke det stadig vil lyde bedre med de omtalte 'downmixed' udgaver af Dolby TrueHD og DTS Master Audio (hvad det så end betyder). Jeg vil næsten tro det.

Jeg er lidt skeptisk overfor det sidste statement. Det afhænger selvfølgelig af hvor stor grad af 'downmixing' der er tale om, men der er altså lavet en hel del brugerundersøgelser som viser, at også den 'almene' bruger kan høre stor forskel på HD-lyd og den gamle standard. Det er ikke kun lyd fanatikere.