Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
Jeg ville personligt tage det her: http://cinemagic.dk/shop/philips-47pfl7404h-5422p.html

Har du et godt isoleret hus, kan du opvarme det alene med en stor plasmaskærm, så hvad du bruger i strøm, sparer du på varmeregningen :) (det virker dog ikke om sommeren) :D

Strøm koste 2 kr pr. kWh, så et 300W plasmaTV koster 60 øre i timen, så det er trods alt ikke det der bør vælte budgettet.
Men selvfølgelig... 10 timer om dagen af 60 øre er 0.6[kr/h]*10[h/døgn]*30[døgn/måned]=180[kr/måned]
Enhederne er for Yakken, der går op i den slags, da han har haft et fysikkursus engang :) :)
Af LHolm83
Hehe... Ja meget muligt at det kan afgive en masse varme... Meeen..

60 øre i timen, gange måske 6 timer om dagen, = kr. 3,60
og hvis det køre bare ca. 300 dage om året, ja så er det ca. 1000,-

såååeee hvis det kan halveres med en LCD skærm, ja så er det jo også penge at spare... ;)
og nu er det jo ik kun prisen jeg tænker på... meeen også miljøet... :)

Nå, men ja.. enten den 7404, eller 7864 har jeg kigget på... og det blir nok i 47"... Meeen kunne jo godt være der var andre fjernsyn som var interessante... Så mon der er andre der har erfaringer de vil dele? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, jeg er helt vild med enheder :) Hvis man er lidt mere doven, så har jeg jo også lavet en applet hvor man kan se de årlige omkostninger ved et givent TV-forbrug:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1260447765

Typisk så vil du kunne halvere din el-regning hvis du vælger et LED-TV, men medregn også lige, at disse modeller ofte koster adskillige tusinde kroner mere end et godt plasma-TV. Med en årlig besparelse i el på 3-400 kr. så skal dit TV holde ret længe før eks. 2000 kr. er sparet hjem igen.

Et godt sted at starte med at lede efter nyt TV er på denne liste:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af Mikael-Nielsen
Jeg har lige bestilt et LG 50PS8000 fjernsyn til knap 8.000kr inkl fragt fra getmore.dk - jeg har siddet og læst anmeldelser af det og det virker til, at man får virkelig meget fjernsyn for pengene, specielt hvis man ellers lige får det indstillet ordentligt.

Se evt. anmeldelser her på sitet eller avforums og drag din egen konklusion :)
Af LHolm83
Med en årlig besparelse i el på 3-400 kr. så skal dit TV holde ret længe før eks. 2000 kr. er sparet hjem igen.
Det er ca. 5 år... ;o) i hovedregning... og nu har jeg ik haft skiftet tv i snart 6... Hehe..

Jeg har aldrig været den stor "TV-nørd" men jeg har prøvet at sætte mig lidt ind i tingene her på det sidste, da jeg ik har lyst til at gå ud og købe katten i sækken...

Jeg har ik alverdens "midler" at gøre godt med, så ville blive lidt ked af at købe noget lort, når nu jeg skal ud og ofre penge på noget nyt...

Så det er derfor jeg spørg folk herinde til råds...

Men har i andre noget andet at anbefale?

og en lille sidebemærkning:

et UE-40B6050 til 7000,- fra Dec. 2009 er det dyrt? og er det en skærm der er anbefalelses værdig?