Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Larsdk
Hej.

Jeg har haft mange problemer med Samsung’s B850 men på fredag kommer der en fra Infocare og henter skærmen og giver mig et papir på de har
hentet den på vegne af Samsung.

Problemet var som så mange andre ved den brummen der var i det ellers perfekte tv.

Anyway jeg fik at vide jeg så skal tag det her papir med ned i den butik (HIFI-Klubben Frederiksberg) og så vise dem det. Jeg har mange fået forskellige version fået om hvad der kan ske.

1) Jeg kan få et magen til. Det gider jeg dog ikke da jeg har allerede fået det byttet engang.

2) Jeg kan få et tilsvarende TV som bare skal leve op til den ting mit tv kunne.
(Ved ikke hvad det kan indebære men ville absolut ikke have noget dårligere og skal være Samsung)

3) Kan måske få mine penge tilbage (Betalte 18.000 Kr 19K med forsikring)

Jeg håber mest på nr3 eller at jeg evt. for et til gode bevis og så evt. kan vælge en 2010 model når de kommer.

Skal sige at dette kun noget jeg fik fortalt at Infocares kunden service og derfor ikke sikker på hvordan HIFI-klubben ville håndtere sagen. Men går ud fra siden Samsung tager det tilbage at HIFI-klubben sådan set er ligeglade.

Men er der nogen af jer der har prøvet at skulle igennem sådan en tur
og hvordan gik det jer, hvad er jeres erfaringer?

Mvh. Lars
Af kskruger
Larsdk skrev:Hej.

Jeg har haft mange problemer med Samsung’s B850 men på fredag kommer der en fra Infocare og henter skærmen og giver mig et papir på de har
hentet den på vegne af Samsung.

Problemet var som så mange andre ved den brummen der var i det ellers perfekte tv.

Anyway jeg fik at vide jeg så skal tag det her papir med ned i den butik (HIFI-Klubben Frederiksberg) og så vise dem det. Jeg har mange fået forskellige version fået om hvad der kan ske.

1) Jeg kan få et magen til. Det gider jeg dog ikke da jeg har allerede fået det byttet engang.

2) Jeg kan få et tilsvarende TV som bare skal leve op til den ting mit tv kunne.
(Ved ikke hvad det kan indebære men ville absolut ikke have noget dårligere og skal være Samsung)

3) Kan måske få mine penge tilbage (Betalte 18.000 Kr 19K med forsikring)

Jeg håber mest på nr3 eller at jeg evt. for et til gode bevis og så evt. kan vælge en 2010 model når de kommer.

Skal sige at dette kun noget jeg fik fortalt at Infocares kunden service og derfor ikke sikker på hvordan HIFI-klubben ville håndtere sagen. Men går ud fra siden Samsung tager det tilbage at HIFI-klubben sådan set er ligeglade.

Men er der nogen af jer der har prøvet at skulle igennem sådan en tur
og hvordan gik det jer, hvad er jeres erfaringer?

Mvh. Lars
Hvorfor ringer du ikke bare til HIFI-klubben og høre hvad det ender med, det er vil ikke første gang, de oplever et produkt blivet taget tilbage.
Af Jeden
Jeg havde en lignende sag. Men jeg havde købt mit brummende 855 i en expert. Jeg fik også RMA men det endte med at jeg sammen med butikken blev enige om at få et tilgodebevis. Butikken kunne ikke bare levere pengene tilbage. Men det gør mig heller ikke så meget jeg ved jo hvad pengene skal bruges til og hvor jeg køber det er lige meget. Så nu venter jeg spændt på lancerings datoer og priser.
Især Panasonics !!!!
Af abel
Jeg har lige været igennem netop det samme. Bare med Expert....At få pengene tilbage er en kamp...men det lykkedes dog for mig.

Her er nogle argumenter hvis du vil have pengene tilbage:

1. "Jeg vil jo ikke have en 850'er igen da de alle sammen larmer"
2. "Jeg vil have en plasma på 50 tommer og den skal være tynd"

Med ovenstående har de jo ikke flere kort på hånden. De KAN ikke give dig et tilsvarende produkt og det er din vej til at få pengene tilbage. De får alligevel en kreditnota fra Samsung på TV'et

....alternativt tager du bare en 850'er med hjem igen...og igen...og...tredje gang den støjer kan du ifølge købeloven kræve pengene tilbage...

Os forbrugere må stå sammen når nu Samsung laver sådan noget bras (og forhandlerne sælger dem uden at oplyse om dette problem)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et tilgodebevis er da også en lidt bekvem løsning for butikken må man sige. De kan ikke levere varen, men alligevel så får de lov at trække renter af dine penge. Nu er jeg nok også en af de mere vedholdende (også ofte kaldet "irriterende") forbrugere, så jeg ville ikke lade mig spise af med butikskredit, men jeg synes ikke det er for meget forlangt, at man kan få sine kroner retur, når der tydeligvis ikke er nogen vare i deres sortiment, der kan løse problemet.
Af abel
Jeg ville heller ikke finde mig i at have 15.000 stående på en andens konto. Så ville jeg ihvertfald have lov til at beholde TV'et indtil der kom nye modeller, og så først bytte til den tid...noget for noget.
Af Remmerboy
hvorfor skal det være en samsung? der findes mange andre gode og bedre skærme (se diverse test herinde)
det var lige det der fald mig ind.
mht til tilgodebeviset så læs lige det her først
http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/tilgodebevis
tilgodebeviser er ligeså godt som rede penge. derfor har man krav på penge istedet for. dette kan butikken vist ikke sige nej til. dog hvis man allerede har accepteret tilgodebevis, så fanger bordet.
for at annulerer en handel (dit punkt nr3), skal forhandleren først prøve at afhlælpe problemet et par gange (infocare i dette tilfælde). derefter hvis problemet stadigvæk eksisterer, kan man annulerer handelen jvf købeloven.

men under alle omstændigheder, så er det en aftale der skal ske mellem dig og hifi-klubben da det er der du handlede. ikke dig og infocare som bare er et servicecenter for bl.a. samsung.
Af Larsdk
Skal være Samsung da jeg syntes godt om deres TV.

Plus de har god service og lækkert design. Deres B850 var også super ....hvis det ikke lige var for brumme lyden.

Panasonic og alt det andet gøjl syntes jeg ikke kan vide noget hvor design og billede får top karakter.

Men hver sin smag. Det er jo lidt lige som AMD vs Intel eller AMD vs Nvidia.....Microsoft vs Apple og så videre.
Af Mlol
Held og lykke med at finde en plasma der ikke støjer !!
Stort set alle plasma skærme støjer på et niveau man kan høre hvis der eks. ikke er lyd på tv, eller at lyden er meget lav.
Hvis det ikke er brumme lyden, så vil det være blæsere du vil brokke dig over næste gang.
Af Larsdk
Mlol skrev:Held og lykke med at finde en plasma der ikke støjer !!
Stort set alle plasma skærme støjer på et niveau man kan høre hvis der eks. ikke er lyd på tv, eller at lyden er meget lav.
Hvis det ikke er brumme lyden, så vil det være blæsere du vil brokke dig over næste gang.
Måske du burde købe dig et B850 så du kan mærke den smerte vi andre har måtte gå igennem.

Back to topic.
Anyway har aftalt med HIFI-Klubben på Frederiksberg at jeg bare kommer ned i butikken når de nye Plasma skærme fra Samsung kommer :D Men Samsung få hånden ud af r.... jeg skal have det før VM i fodbold.
Af jesperr
Hejsa jeg har lige fået ombyttet mit ps50b855 til nyere samme model.den er produceret i januar 2010 og der er absolut ingen summen eller brummen fra det overhovedet så det er virkeligt dejligt at se de kan løse problemet.jeg havde netop også valgt samsung pga design og billede

mvh jesper
Af Larsdk
jesperr skrev:Hejsa jeg har lige fået ombyttet mit ps50b855 til nyere samme model.den er produceret i januar 2010 og der er absolut ingen summen eller brummen fra det overhovedet så det er virkeligt dejligt at se de kan løse problemet.jeg havde netop også valgt samsung pga design og billede

mvh jesper
Jeg vælger nu at vente til jeg kan få deres 2010 model med 3D gider ikke tag chancen.
Af Theis R
Jeg har gode erfaringer med Hifi-klubben hvad returnering angår -har indtil videre returneret 2 LG 42SL9000 som larmede. Ingen diskussion eller sure miner. Efter nummer 2 spurgte butikken, hvilken løsning jeg kunne tænke mig. Valgte en 42SL8000 som forsøg nr 3 samt prisdifferencen retur kontant. Så thumbs up herfra til Hifi-klubben til Amagerbrogade. Håber du får samme service på Frb.