Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af v0id
Hej allesammen.

Jeg har her for lidt tid siden købt en ny computer - og skærm. Skærmen var en LG L203WT-BF, men denne kan åbenbart ikke fås mere. Jeg fandt dog en anden forhandler men det ser ud til at blive udskudt hele tiden. Overvejer så nu en LG L204WT-SF, men da jeg er lidt af en hardwarespasser har jeg et par spørgsmål. Skærmene har forholdsvis dimensioner på 49x42cm og 46x38cm (BxH) og da tænkte jeg, er der forskel på selve skærmene? Eller bliver disse cm også regnet med i kanten og lignende? Begge skærme er 20.1". Tænker på selve skærm billedet, altså der hvor man kigger, er de ligestore på alle 20.1"? Ved godt at det bliver målt i tommer, og det burde de i princippet være, men da jeg som sagt ikke er det store geni indenfor dette område spørger jeg om hjælp. Den første skærm har jo størrere dimensioner, dog med større respons tid og mindre kontrast. Hvis det er sådan at begge skærmbilleder er lige store vælger jeg selvfølgelig den sidst omtalte da den har større kontrast og mindre respons tid. Nu når jeg er igang kan jeg lige så godt også spørge; er disse skærme gode? Jeg vil hovedsageligt bruge dem til spil og ellers normalt 'kontorarbejde'.

Håber I kan hjælpe!

Mvh. v0id
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
20.1" er 20.1" uanset hvad der står af dimensioner på det ydre af skærmen. En 20.1" widescreen har altid det samme fysiske skærmareal idet højde/bredde forholdet altid skal være det samme. Vælg du trygt den nye model.
Af v0id
Tusind, tusind tak!
Det var lige sådan et svar jeg håbede på at få.
Nu kan jeg trygt gå ud og købe min nye skærm.