Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer, som så mange andre at købe ovenstående TV. Men jeg synes jeg mangler at få svar på et par spørgsmål:

Virker det med YOUSEE kabel tv? Jeg tænker på, hvis jeg gerne vil se
TV2-sport HD , kanal 5 HD, og de andre "gratis" kanaler der er i fuldpakken. Skal der så bare et CA-MODUL (viaacces modul) til det ? Er der et CI slot i det ? Eller kan man stoppe korte direkte i ? Er der nogen der har prøvet det ?

Er der en program guide som der er på fx en selector, og andre LCD, når blot man har YOUSEE kort ?

LYD:
Hvis man bruger optisk kabel i direkte i sin surround forstærker, vil man opleve DTS / Dolby digital i fx DR HD ? Eller evt. hvis man bruger MKV filer, der er DTS kodetigennem USB Harddisk ?

På forhånd tak

Hej fra Claus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, TV'et virker med kabel-TV kanaler med MPEG4 kompression. Hvis kanalerne er gratis, så skal du ikke bruge et dekoderkort eller et CA-modul, men så vidt jeg husker, så får du ikke lov at se HD-kanaler hos Yousee uden at du køber et dekoderkort. Dvs. du skal både have fat i CA-modulet og dekoderkortet, som så skal indsættes i TV'ets CI slot.

Der er ikke nogen TV, der har CA-modulet indbygget, da hver TV-producent bruger forskellige moduler. Der er over 30 forskellige DVB-standarder alene i norden, så det er ikke muligt at have ét CA-modul indbygget, der kan klare dem alle.
Af Morten_J LG
Hej Claus,

Jeg har ikke yderligere at supplere med end Yakken's kommentar. Hvis du vælger at købe TV'et skal du lige huske at starte TV'et i Sverige, for at få adgang til DVB-C tuneren. En lille softwarebug, som desværre først bliver løst med 2010 modellerne.
Af Jessemand
Mener helt sikkert at du burde kunne se DR HD uden kort!
Jeg lurer også meget på dette tv men vil gerne se priserne på de nye først, da TV-guiden som sagt ikke er optimal i dette tv.
;-) Jes
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo ikke DR HD han nævner, men derimod de andre kanaler, som følger med hvis du eks. har Yousee Plus.
Af jaffi
Det var faktisk fint at vide at man kunne se DR HD uden kort. Det havde jeg glemt at skrive :-) Det er lidt øv med det EPG, men det tror jeg at jeg kan leve med. Er der nogen input til lyden ?
Af GrummeKrumme
jaffi skrev:Det var faktisk fint at vide at man kunne se DR HD uden kort. Det havde jeg glemt at skrive :-) Det er lidt øv med det EPG, men det tror jeg at jeg kan leve med. Er der nogen input til lyden ?
Ja, du vil kunne opleve DTS / Dolby digital med optisk kabel.