Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Reonekot
naRf skrev:Hvordan kan det være, at 42SL8500 er billigere end 42SL8000?
Det er der mange der har spurgt om her på forummet, hvis du søger lidt rundt. Udbud og efterspørgsel sandsynligvis.
Af naRf
Reonekot skrev:
naRf skrev:Hvordan kan det være, at 42SL8500 er billigere end 42SL8000?
Det er der mange der har spurgt om her på forummet, hvis du søger lidt rundt. Udbud og efterspørgsel sandsynligvis.
Synes ellers jeg havde læst en del topics igennem, men tak for svaret. Så skal der bestilles 8500 :-)
Af naRf
Jeg købte mit TV (8500) igennem proshop.dk, de sagde at der var DVBC og MPEG4, men hvordan tjekker jeg det?

Jeg kiggede i manualen, og der står, at DVBC kun er ved Sverige og Finland, kan det passe eller hvordan?
Af Reonekot
Jeg tror ikke du kan checke om det er MPEG4 sådan lige. Jeg tror ikke der er nogen udbydere der levere signal i MPEG4 endnu. (Er muligt jeg tager fejl...)

DVB-C kan du checke hvis du modtager signal fra f.eks. Yousee, da de sender ukodet digitalt. Tror også bl.a. Stofa gør nu. Og ja land skal sættes til Sverige eller Finland for at DVB-C tuneren er slået til (menu sprog kan sættes separat til DK, så har ingen praktisk betydning, ud over at man skal vide det skal være sådan... LG skulle have ændret dette i de nye TV der kommer her i foråret, men det hjælper ikke os ejere af LG8xxx sandsynligvis.)

Anyway, har selv købt ved Proshop og det de levere er i hvert fald DVB-C. (Hvis du søger lidt i forummet vil du finde at LG siger at alle SL8xxx modeller er med DVB-C MPEG4 tuner, på trods af forvirringen rundt omkring på nettet omkring dette...)
Brugeravatar
Af jenstm
Hvorfor køber i Det ikke bare i elgiganten til 9799 kroner for et 47SL8000.

Jeg købte mit der. Er dog ikke så glad for den dårlige sort gengivelse samt clouding. Overvejer stadig om jeg skal aflevere det igen da elgiganten giver 14 dages fuld returret og pengene tilbage.
Af Reonekot
jenstm skrev:Hvorfor køber i Det ikke bare i elgiganten til 9799 kroner for et 47SL8000.
Emnet er noget forældet. Da tråden blev oprettet var priserne noget anderledes end de er nu... (42SL8500 kostede i Elgiganten 3500 kr. mere end ved Proshop da jeg købte mit...)
jenstm skrev:Jeg købte mit der. Er dog ikke så glad for den dårlige sort gengivelse samt clouding. Overvejer stadig om jeg skal aflevere det igen da elgiganten giver 14 dages fuld returret og pengene tilbage.
Sort niveau er også noget dårligere end jeg havde forventet. Ved ikke om det kun er fordi jeg ikke kan indstille "Black level" på DTV signal... Har ikke fået testet på HDMI.

Edit: Læste lige din tråd omkring backlight bleeding, og det har jeg ikke umiddelbart. Sort niveau er bare generelt ikke specielt godt på de indstillinger jeg benytter i hvert fald. (Som både skal virke om aftenen og dagen uden for mange ændringer...)
Af naRf
Reonekot skrev:DVB-C kan du checke hvis du modtager signal fra f.eks. Yousee, da de sender ukodet digitalt. Tror også bl.a. Stofa gør nu. Og ja land skal sættes til Sverige eller Finland for at DVB-C tuneren er slået til (menu sprog kan sættes separat til DK, så har ingen praktisk betydning, ud over at man skal vide det skal være sådan... LG skulle have ændret dette i de nye TV der kommer her i foråret, men det hjælper ikke os ejere af LG8xxx sandsynligvis.)
Mange tak for det!
Brugeravatar
Af jenstm
@ Reonekot

My bad. Jeg er ny i forummet så havde ikke lige bemærket at tråden var så gammel :)

Jeg har besluttet mig for at få pengene tilbage. Jeg kan ikke leve med så meget genskind i forhold til mit 1½ år gamle sharp tv.

Mvh. Jens
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8