Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jacob586
Er der nogen ejerer af et Samsung LED TV som ved hvordan det virker når lyden via den optiske udgang er tilsluttet et anlæg som ikke er et Samsung anlæg? Kan man så regulere volumen på TV'ets fjernbetjening eller skal man bruge anlæggets fjernbetjening? Overvejer et B6050 og har heller ikke noget imod at skulle udskifte mit gamle analoge anlæg med et nyt for at få en ordentlig lyd, men det ville være irriterende at være bundet til Samsung for at kunne skrue op og ned op lyden som normalt.

Ville det være anderledes hvis lyden blev trukket ud via scart?
Af noxity
Jeg kan ikke 100% udtale mig om den optiske port, men går ud fra at det det samme som den analog. Her kan man IKKE bruge TVets fjernbetjening til at skrue op og ned for lyden. Det skal foregå via det eksterne anlæg.
Af RAR6
Har et Samsung B855 tilsluttet via optisk udgang (mon ikke det fungerer på samme måde ?)

Når jeg indstiller Samsung tvét til at anvende eksterne højttalere så får jeg beskeden "ikke tilgængelig" når jeg bruger lydknappen på min Samsung fjernbetjening - lydstyrken kan altså ikke reguleres via Samsungs tv-fjernbetjening.

Jeg bruger dog en Logitech Harmony fjernbetjening til tv/forstærker/ps3 og så er det bare et spørgsmål om opsætning af den og ikke et spørgsmål om hvordan Samsungs tvfjernbetjening virker...... ;)
Af jacob586
Ok, tak for svarene. Det var som jeg frygtede.

Nogen der har forsøgt med lyd ud gennem scart?
Af noxity
jacob586 skrev:Ok, tak for svarene. Det var som jeg frygtede.

Umiddelbart tror jeg ikke det er muligt, men du skal da være velkommen til at undersøge det :)
Af ThomasT1976
Køb dig en lækker Harmony One fjernbetjening, så er du ude ovre det problem. Glemt alt om scart lyd, hvis det skal være godt.
Af jacob586
ThomasT1976 skrev:Køb dig en lækker Harmony One fjernbetjening, så er du ude ovre det problem. Glemt alt om scart lyd, hvis det skal være godt.
Det skal ikke nødvendigvis være godt, det skal bare være bedre end lyden i TV'et
Af Peter Schrøder
jacob586 skrev:Det skal ikke nødvendigvis være godt, det skal bare være bedre end lyden i TV'et
He he. Jeg har en 6050 og ALT er bedre ned lyden fra Tv'et :D
Mit TV er sluttet til receiveren og alt kontrolleres med en Harmony 525.
Det funker upåklageligt.
Af jeor
Der kommer ikke lyd fra HDMI inpus til Scart. Køre du f.eks. Home Trio via HDMI får du derfor ikke lyden med...
Af jacob586
OK, tak for svarene. Er da blevet lidt klogere på lydforbindleser.
Har anskaffet ovennævnte TV, og lyden er faktisk ikke så slem så længe man ikke skruer alt for højt op. Fungerer fint for mig til alm Tv udsendelser.