Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lunde
Jeg skal have ny fladskærm og er i tvivl om det skal være en UE46B7070 eller UE46B8050.

Er der nogen der ved om der er den store forskel. Har læst anmeldelserne her på siden. I butikken får jeg at vide, at den eneste forskel er 100 Hz kontra 200 Hz.

I testen nævnes slør, som skulle være væsentligt forbedret i 8 serien. Men der er jo også en hvis prisforskel.

Jeg skal bruge tv'et til:

1) film
2) tv
3) spillekonsol

Vil jeg blive glad for en UE46B7070 eller skal jeg vælge UE46B8050?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg synes bestemt du skal vælge B8050. På papiret er forskellen 100 Hz vs. 200 Hz, men specifikationer siger ikke meget om billedkvaliteten i praksis. B8050 har noget mindre slør, og det synes jeg specielt er relevant, hvis du ser f.eks. sport.
Af Lunde
Tak for svaret.

Jeg har læst en masse anmeldelser og har ikke den store erfaring med fladskærme. Jeg har måske forirret mig selv en smule.

Var faktisk besluttet på en Samsung UE46850, men jeg har læst meget godt om plasmaskærmnene i testne.

Er det bedre at købe en:

- Samsung PS50B855
- Panasonic TX-P50V10
- Pioneer LX5090H

På forhånd tak for hjælpen.
Af VS
Vær opmærksom på støjproblemerne forbundet med Samsung PS50B855.

Selvom det lyder lidt tosset, så mener jeg Samsung erklærer sig ude af stand til at afhjælpe problemet. --> Ergo er der potentielt meget trælse problemer forbundet med køb af en B855.

Men desuden superflot skærm med superlækkert billede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får nok svært ved at finde de to andre skærme, men de er helt klart med i top 5 over bedste billede på en fladskærm.