Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ehron
http://alatest.dk/anmeldelser/fjernsyn/ ... 092927,33/

Købte dette fjernsyn ved Elgiganten for omkring 4 måneder siden. er UTROLIG glad for det :) , men problemet ligger i at jeg ikke tror det har det rigtige tunere.

Jeg kan godt se fjernsyn på den, men kan ikke se de forskellige hd kanaler + canal9 osv som er digitale.

Min far siger at den mangler DVB-C tuner, og det er så der jeg spørger om hjælp til det her?

Og i såfald, kan man brokke sig i Elgiganten, for da jeg købte det sagde jeg klart og tydeligt at jeg "ville have et der havde alle de rigtige tunere der kunne køre digitale kanaler og især hd kanaler" og så fik jeg vist denne fladskærm.

hjælp tages imod med kyshånd

(skal siges at jeg ikke har særlig meget styr på de forskellige ting vedr. fladskærm, så hold tingene på et forståeligt niveau ;) )

Im out, ehron.
Af Peter Schrøder
Den model har analog og DVB-T tuner, så vidt jeg har kunne finde ud af.
Den bør altså kunne se de gratis digitale kanaler uden de store problemer. Hvilke betalingskanaler du kan modtage, afhænger af din udbyder og dit abonnement. Det kan dog ikke modtage egentlige HD kanaler, da tuneren kun understøtter MPEG-2.
Af dkscan
Peter Schrøder skrev:Den model har analog og DVB-T tuner, så vidt jeg har kunne finde ud af.
Den bør altså kunne se de gratis digitale kanaler uden de store problemer.
Ikke digitalt på kabel-tv, som der formentlig er tale om her, da DVB-C nævnes.

Specifikationerne er ikke helt klare synes jeg, men der blev vist nævnt MPEG2 et af stederne.

Hvis modellen er uden MPEG4 og er solgt for 4 måneder siden ud fra kravet om at den skulle være dækkende tunermæssigt, så lider den af en mangel. Det har Forbrugerstyrelsen i en afgørelse takseret til et prisnedslag på 500 kroner svarende til ca. prisen på en ekstern tunerboks.

Den manglende DVB-C-tuner er nok lidt mere problematisk. Her skal man ihvertfald kunne godtgøre, at man ved købet har gjort opmærksom på, at apparatet skulle kunne modtage digitale signaler fra kabel-tv.
Mig bekendt ligger der ingen afgørelser angående manglende DVB-C og en DVB-C-boks koster typisk noget mere end 500 kroner.