Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mboy
Hey.

Familien skal have købt en fladskærm og har bedet mig om at finde en god en, da jeg ikke har det vilde kendskab til fladskærme ryger den videre til jer eksperter :-P

De har lidt krav til den:
Mindst. 37 tommer, helst helt oppe på 42 tommer, eller mere.
Den SKAL være LCD.
Den skal have et vildt flot design.
maks prisen er 40K.
God kvalitet, vi gider ikke ned til butikken hver anden dag, og indlevere den til rep.
Den SKAL være HD ready.
Og ellers alt hvad en god skærm behøver ;-)

Smid gerne links til edbpriser, så vi har lidt valg af forretninger at købe den i.

På forhånd tusind tak.

Mvh
Michel
Af pana man
Hvis det kun skal være en LCD, findes de vist nok ikke større end 40", har ikke set det ihvertfald. Mvh. Pana man
Af Mboy
Ok, men som sagt et 37 tommer også fint nok.

Har kigget på flg. to modeller:

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=222304

http://www.samsung.com/sg/products/tv/l ... 37s71b.asp

Hvilken skal Jeg vælge?

Hælder personligt mest til phillipsen da den har bedst design, men her forleden da Jeg var i FONA og kigge på fladskærme synes Jeg slet ikke om signalet på Phillipsen, der var billedet på Pioneer og Samsung'en MEGET bedre - men det kan selvfølgelig være feJl der fra :-)

Hvad siger i ?
Af sol_jakobsen
af de to ville jeg nok vælge philps. den har den "rigtige opløsning" 1920 x 1080. samsung bruger efter min mening en ukorante opløsning på 1366X768 hvilket i alle tilfælde vil skabe en eller anden for for skalering lige meget om vi snakker hd signal, eller pc. 1920 x 1080. passer derimod både til tv og hd (1:1 Pixelmapping). Efter min mening (og her kan jeg sikker få hug af mere vidende folk), er der forskel på dyre og billige mærker der bruger paneler med 1366x786, netop fordi der (forsimplet sagt) elektronisk skal rettes meget op på billede, dette ændre dog ikke på at billedet efter min mening basalt set er elendigt både på de dyre og billige.

ps det er dog ikke sikkert at du kan forvente 1:1 Pixelmapping mht. hd signalet.
Af Hubert
Uden at kende tv'et så ville jeg overveje at kigge lidt nærmere på dette Samsung tv
Af Mboy
Hubert skrev:Uden at kende tv'et så ville jeg overveje at kigge lidt nærmere på dette Samsung tv
Det ser rimelig godt ud, men når du siger du ikke kender det - gør Jeg heller ikke, så tør Jeg ikke kaste mig ud i det, inden Jeg får en eksperts vurdering :-)

Dog hælder Jeg stadig mest til de modeller Jeg før har snakket om.
Af Mboy
Tiarn skrev:Hvis du vil, så vent på Samsungs M91 model, den kunne godt gå hen og blive rigtig interessant.
Hvornår kommer den?
Hvad kan den som andre ikke kan?
Af Tiarn
Hej,

Det du blandt andet får er:

True HD opløsning med 1920x1080 (jeg mener faktisk den kører 1080p)
Derudover introducerer Samsung også LED i denne skærm
Et cool design :-)

Hvornår den kommer er jo lidt uvist...men Samsung har lanceret "lille broderen", så omkring jul...måske..

Der er skrevet om skærmen andet steds på siden her (måske nogen lige vil kaste et link?)
Af Mboy
Tiarn skrev:Hej,

Det du blandt andet får er:

True HD opløsning med 1920x1080 (jeg mener faktisk den kører 1080p)
Derudover introducerer Samsung også LED i denne skærm
Et cool design :-)

Hvornår den kommer er jo lidt uvist...men Samsung har lanceret "lille broderen", så omkring jul...måske..

Der er skrevet om skærmen andet steds på siden her (måske nogen lige vil kaste et link?)

Jeg har kigget på den nye phillips.. Hva siger i til den;
Det er en phillips 42tommer LCD-TV 42PF9830 HD-READY.
Den koster 28.998,00 ,- og kan købes hos www.easyshopping.dk
Brugeravatar
Af azrael
Et par kommentarer: Philips 42PF9830 er ikke en ny model men sidste års. Dette års model hedder 42PF9831 og har ikke full HD opløsning, da Philips åbenbart ikke har adgang til så store paneler, der har ClearLCD understøttelse.

Samsung M91 serien kommer med LED backlight, men ikke i full HD opløsning (såvidt jeg ved). Derimod kommer F71 serien med full HD opløsning, men til gengæld ikke med LED backlight.
Af Mboy
azrael skrev:Et par kommentarer: Philips 42PF9830 er ikke en ny model men sidste års. Dette års model hedder 42PF9831 og har ikke full HD opløsning, da Philips åbenbart ikke har adgang til så store paneler, der har ClearLCD understøttelse.

Samsung M91 serien kommer med LED backlight, men ikke i full HD opløsning (såvidt jeg ved). Derimod kommer F71 serien med full HD opløsning, men til gengæld ikke med LED backlight.
Okay dvs. den skærm Jeg har kigget på er 1 år gammel model, og du vil anbefale mig at vente?
Brugeravatar
Af azrael
Altså, hvis jeg personligt stod med en pose penge og skulle købe et *LCD-tv* lige nu, så ville jeg nok købe Philips 37PF9731D (1920x1080) eller 42PF9831D (1366x768). Tallet i parantes angiver *panelets* opløsning og siger intet om signalet der kan forarbejdes.

Jeg ville dog vente med flad skærm i et stykke tid endnu, netop fordi udviklingen går så stærkt, og der er nogle spændende nyheder på vej. Forstår slet ikke hvorfor folk absolut skal have "flade" nu, hvor billedkvaliteten stadig ikke er på niveau med billedrør, omend plasma kommer tæt på.
Af Mboy
azrael skrev:Altså, hvis jeg personligt stod med en pose penge og skulle købe et *LCD-tv* lige nu, så ville jeg nok købe Philips 37PF9731D (1920x1080) eller 42PF9831D (1366x768). Tallet i parantes angiver *panelets* opløsning og siger intet om signalet der kan forarbejdes.

Jeg ville dog vente med flad skærm i et stykke tid endnu, netop fordi udviklingen går så stærkt, og der er nogle spændende nyheder på vej. Forstår slet ikke hvorfor folk absolut skal have "flade" nu, hvor billedkvaliteten stadig ikke er på niveau med billedrør, omend plasma kommer tæt på.
Okay, Jamen så venter vi lidt, indtil 2007 ;-)