Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dilly
Er der nogen der ved hvad der sker med en plasmaskærm hvis den ikke hænger helt lodret?

F.eks. hvis man har et tv-ophæng der har en skrå vinkel, går TV'et så i stykker og er det evt. muligt at reparere igen?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der sker ikke noget. Grunden til at plasma-Tv helst ikke må ligge ned under transport er fordi glasset i plasma-Tv'et kan knække ved bump.

Jeg har selv haft både Samsung og Panasonic plasma-Tv hængende skråt på væggen fordi der har været en kabelbakke inde bag ved.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor skulle det gå i stykker? Hvis du hentyder til, at plasma-TV skal fragtes lodret, så relaterer det kun til, at TV'ets mange glaslag ikke kan tåle de rystelser det udsættes for under transporten. Du må godt hænge TV'et i en vinkel ned fra væggen.

Edit: Slået på målstregen :D
Af Perfod
Det kunne være han troede alle plasma cellerne løb ud af panelet og ud i frontglasset :D :D :D

Nej der sker ikke noget som Rasmus og Yakken siger...
Af Dilly
Perfod skrev:Det kunne være han troede alle plasma cellerne løb ud af panelet og ud i frontglasset :D :D :D

Nej der sker ikke noget som Rasmus og Yakken siger...
Ja jeg har hørt noget om at plasma TV skal fragtes lodret ellers sker der noget med cellerne eller gassen eller hvordan sådan et tv nu virker. Hvorfor du finder dette morsomt har jeg svært ved at se...

Men kan høre at der ingen problemer er ved at fragte mit TV når jeg flytter ved at lægge det ned i bagagerummet i dytten?
Af Nick_S
Som det nævnes (gentagne gange) ovenfor bør plasma tv gerne stå lodret under transport.

Dog skal det siges at Servicecenter gruppen der står for rep af Samsung, LG og Pioneer plasma skærme ligger TV ned i deres rep vogn. Og ifølge de chauffører jeg har talt med oplever de aldrig at de fragtede tv går i stykker.
At plasma tv kan gå i stykker af at ligge ned under transport er naturligvis ikke en skrøne, da jeg selv har set det ske. Men det er ikke så hyppigt forekommende som mange ynder at udlægge det :)

Men at det hænger skråt eller ligger stille vandret sker der helt sikkert ingenting ved.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det med at plasmacellerne går i stykker eller løber ud er blot en skrøne. Den eneste grund til at plasma-Tv ikke bør ligge vandret under transport er af hensyn til glasset, der kan knække eller krakelere hvis man er uheldig.

Jeg har set en Pioneer skærm, hvor dette skete under transport, men ellers har jeg heller ikke hørt om så mange tilfælde.
Af red_martians
Nick_S skrev:Som det nævnes (gentagne gange) ovenfor bør plasma tv gerne stå lodret under transport.

Dog skal det siges at Servicecenter gruppen der står for rep af Samsung, LG og Pioneer plasma skærme ligger TV ned i deres rep vogn. Og ifølge de chauffører jeg har talt med oplever de aldrig at de fragtede tv går i stykker.
At plasma tv kan gå i stykker af at ligge ned under transport er naturligvis ikke en skrøne, da jeg selv har set det ske. Men det er ikke så hyppigt forekommende som mange ynder at udlægge det :)

Men at det hænger skråt eller ligger stille vandret sker der helt sikkert ingenting ved.
Jeg har også snakket med ham... og ja det gør han, men han har også sine sine små hemmeligheder. Og havde han ikke dem, så ville de knække. Han bruger en tung dims af en art(f.eks. en lille sandsæk), han placerer oven på glasset. Det skulle ifølge ham, gøre at glasset ikke begynder at vibrere, da den absorberer det.
Af Nick_S
red_martians

Hmm, lyder spøjst, når de er forbi Expert hvor jeg arbejder er der ingen af disse fancy sandsække. De ligger ganske "au natural" ;)