Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen der har erfaringer med disse to fladskærme? De har begge fået gode anmeldelser på nettet, men jeg vil gerne høre nogle personlige brugeroplevelser, før jeg træffer et valg. Jeg hælder mest til Philips da 42" virker for stort til min stue, og deres design er langt bedre efter min smag. Jeg skal primært se SD og DVD, ikke Blu-Ray hvis det har nogen betydning? Jeg regner også med at koble en "WD TV Live HD Media Player" til skærmen, men det kan jeg vel uden problemer med dem begge?

PFL9604 9.000kr hos Fleggaard
TX-P42G15E 7.500kr hos EL24
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er ret forskellige skærme. Philips Tv'et har ret mange ekstra billedkredsløb, som prøver at udglatte billede og gøre andre ting ved det, mens G15 leverer et mere rent og korrekt billede uden så meget ekstra behandling.

Du kan også overveje fordele ved hhv. plasma og LCD. Du kan eksempelvis læse denne artikel: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428

Personligt ville jeg satse på G15 hvis billekdvalitet tæller højest. Den har også et bedre SD billede.

Nej, der skulle ikke være problemer med WD TV Live HD på nogen af skærmene. Det er bare plug and play.