Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tapeworm
Jeg har et Pana G10 og modtager digitalt signal fra yousee. Når jeg åbner eller lukker køleskabet, forsvinder signalet i et par sekunder. Kan det virkeligt passe?? Jeg troede det var løgn da jeg fandt ud af sammenhængen. Køleskabet får strøm fra netstikket, men hvordan fanden kan det påvirke antennesignalet? :((
Af BrianH
Hvis du nogenside har set Ghost Busters, så ved du hvad der kan bo i et køleskab! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad sker der hvis du bare slukker for lampen i køleskabet imens det er åbent? Sidder TV og køleskab på samme fase?
Af RAR6
Hvor langt er der fra køleskabet til dit tv ?

Jeg havde lidt samme problem at hver gang en brugte min lighter - sådan en med kliktænder - så forsvandt signalet i 1-2 sekunder....

Efter jeg købte nyt antennekabel ved hifi-klubben er der ingen problemer.
Så mit bud er at det kan være dit antennekabel der ikke afskærmer nok for elektrisk støj
Senest rettet af RAR6 7. feb 2010, 13:18, rettet i alt 1 gang.
Af therunemeister
Oplevede det samme med køleskab og G10 (ikke når jeg åbnede det, men når det gik igang med at køle). Det hjalp lidt med et RFI filter, men det gik aldrig helt væk. Sker ikke med mit LG PS8000.
Af Tapeworm
Køleren er på den ene side af en skillevæg og tv'et på den anden.
Jeg er 99 på at det er samme fase.
Af RAR6
Tapeworm skrev:Køleren er på den ene side af en skillevæg og tv'et på den anden.
Jeg er 99 på at det er samme fase.
ok så står de jo ret tæt på hinanden så det var måske et forsøg værd med et andet antennekabel ?

Jeg kan anbefale dette kabel:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/kab ... _meter.htm

Jeg har ikke fundet ud af hvorfor netop lige dette kabel har vist jeg at være specielt effektivt for jeg har prøvet andre dyrere uden held inden men det var netop dette der løste mit problem med de 1-2 sec udfald

Det er ikke specielt dyrt så jeg ville prøve hvis det var mig ;)
Af Perfod
Det er muligt det er køleskabet og du har sikkert ret , men jeg syntes det er mega ringe at sådanne noget kan ske.

Men køber man de færdige antenne ledninger der er 5mm i tykkelsen er der sgu ikke meget isolering i dem ,, jeg har selv købt noget 8mm antenne kabel og selv trukket de 100m i min lejlighed og afsat de 12 tv udtag og jeg har ingen problemer , hverken med fjernsynet i køkkenet eller det i bad selv om de begge er tæt på køleskabet og vaskemaskinene eller tørretumbleren.
skal dog nævnes at jeg selvfølig har antenne forstærker på til kabel tv.
Af BenteJ
Der sker somme tider det samme her når vi tænder og slukker lyset fra stikkontakten ved siden af antennestikket. Har Pana V10. Heldigvis ikke en lyskilde vi bruger ret tit ;-)
Af LIMO
Jeg tillader mig at tage denne halvgamle tråd op igen, da jeg har fået et tilsvarende problem, Nogle gange når kompressoren starter i køleskabet ude i køkkenet (1 murstensvæg imellem) forsvinder lyden på mit Panasonic fjernsyn og soundbar. Kan først få lyd på igen ved at skifte kanal. Sker næsten hver aften :-((
Tv og køleskab kører på samme elfase. Det er et næsten nyt Electrolux køleskab og pudsigt nok oplevede vi noget der minder om det for et par måneder siden i et sommerhus i Sverige. Også et Electrolux køleskab på samme elfase men et Dantax tv. Her forsvandt lyden dog blot kortvarigt.
Jeg monterede ikke de medfølgende ferritkerner da jeg hængte fjernsynet op, og har tænkt på om det måske kan hjælpe. Antennekabler er med dobbeltskærm.

Nogen bud eller kommentarer inden jeg bakser det hele ned af væggen?
Af bikeman.dk
LIMO skrev:Jeg tillader mig at tage denne halvgamle tråd op igen, da jeg har fået et tilsvarende problem, Nogle gange når kompressoren starter i køleskabet ude i køkkenet (1 murstensvæg imellem) forsvinder lyden på mit Panasonic fjernsyn og soundbar. Kan først få lyd på igen ved at skifte kanal. Sker næsten hver aften :-((
Tv og køleskab kører på samme elfase. Det er et næsten nyt Electrolux køleskab og pudsigt nok oplevede vi noget der minder om det for et par måneder siden i et sommerhus i Sverige. Også et Electrolux køleskab på samme elfase men et Dantax tv. Her forsvandt lyden dog blot kortvarigt.
Jeg monterede ikke de medfølgende ferritkerner da jeg hængte fjernsynet op, og har tænkt på om det måske kan hjælpe. Antennekabler er med dobbeltskærm.

Nogen bud eller kommentarer inden jeg bakser det hele ned af væggen?
Hvad med det indbyggede antennekabel (det i væggen)? er det også med dobbeltskærm?
Hos mig var vægkablet ikke dobbeltskærmet og da jeg skiftede det til et dobbeltskærmet kabel forsvandt alle problemerne.
Af LIMO
Ja, det er "fritliggende" nyere antennekabler i hele huset. Dog er kablet fra antenneforstærkeren på taget og ned gennem utilgængeligt loftrum til en 4-strenget signalfordeler oppe på 1. sal (rimelig langt fra køleskabet) kun med enkel afskærmning.
Tv'et i soveværelset hænger lige på den anden side af væggen med køleskabet (et næsten nyt LED Philips) som også er tilsluttet samme strømfase og antenneføring. Det har IKKE det samme prolem.....mærkeligt ik.
Det skal også siges, at det kun er lyden der driller, når køleskabet starter. Ikke billedet overhovedet - ingen pixelering eller andet. Iflg. menu 100% kvalitet og 95% signalstyrke (DVB-T)