Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NickChanger
Hej

Havde egentlig tænkt mig at købe en LG 50PS8000, men så fik damen øje på et Samsung ps50b850... Og nu skal det være det!

Hvad jeg kan læse mig frem til er det også et super tv, og så er det fandme flot!

Men men men, da jeg er fra jylland vil jeg gerne spare, hvor spares kan, og vil derfor købe det ved jaman.dk (nogen dårlige erfaringer derfra???)

Det er jo nok parallelimporteret - vil dvb.c tunerer virke i dk når vi skifter til mpeg4???

Er der ellers andre ting jeg skal være opmærksom på?
/NickChanger
Af Nick_S
Den vil nok virke fint ja.
Men at du vil spare omkring 15% istedet for at købe et fra Samsung Danmark med en ordentlig garanti ordning fatter jeg ganske enkelt ikke.
Men det kan jo bare blive din hovedpine hvis det en dag måtte gå i stykker ;)
Af Qato
NickChanger skrev:Hej

Havde egentlig tænkt mig at købe en LG 50PS8000, men så fik damen øje på et Samsung ps50b850... Og nu skal det være det!

Hvad jeg kan læse mig frem til er det også et super tv, og så er det fandme flot!

Men men men, da jeg er fra jylland vil jeg gerne spare, hvor spares kan, og vil derfor købe det ved jaman.dk (nogen dårlige erfaringer derfra???)

Det er jo nok parallelimporteret - vil dvb.c tunerer virke i dk når vi skifter til mpeg4???

Er der ellers andre ting jeg skal være opmærksom på?
/NickChanger
Som Nick_S siger, så skal du være opmærksom på, at når det er paralleimporteret, så har du kun alm. forhandlere garanti. Køber du derimod den danske udgave (855) så får du Prestige Service med i handlen.

I sidste ende vil en besparelse på 10-15% ikke være nok for mig til, at vælge en parallelimporteret.
Af kronholm
Tja, det virker nu ikke som om folk der har haft 855éren, har været særligt tilfredse med den service samsung har leveret. De har ikke været i stand til at fikse støjproblemet (ikke ordentligt), og ventetiden har været meget længere end det samsung lover. Kan ikke rigtigt vurdere om det er de ekstra penge værd, men jeg ville heller ikke turde købe 850/855'eren, når der har været så mange problemer med støjen fra det.
Af abel
Jeg købte det - jeg fik fixet det to gange uden held af Samsung Prestige Service og fik derefter pengene tilbage.

Mit råd: KØBE DET IKKE - det støjer og du bliver træt af det. SKAL du alligevel købe det, så køb 855'eren så du kan få noget service når du bliver træt af det!
Af kskruger
abel skrev:Jeg købte det - jeg fik fixet det to gange uden held af Samsung Prestige Service og fik derefter pengene tilbage.

Mit råd: KØBE DET IKKE - det støjer og du bliver træt af det. SKAL du alligevel købe det, så køb 855'eren så du kan få noget service når du bliver træt af det!
Jeg er ikke helt enig i, at man ikke skal købe det. Men gå efter 850 og spar de penge, Samsung kan alligevel ikke rette støj fejlen. Man skal bare sikker sig 200% med sin forhandler, at man kan bytte eller få pengende tilbage UDEN noget brok, hvis det støjer for meget.
Hvis man får et som ikke støjer, så har men et af markeds bedste tv og på flere punkter bedre end Pioneer.
Af NickChanger
B850 bliver det så... Køber det hos jaman.dk med mindre der er nogle dårlige erfaringer derfra?

De har i øvrigt sat prisen op i løbet af den sidste uge, pisse irriterende :(

/NickChanger
Af kskruger
NickChanger skrev:B850 bliver det så... Køber det hos jaman.dk med mindre der er nogle dårlige erfaringer derfra?

De har i øvrigt sat prisen op i løbet af den sidste uge, pisse irriterende :(

/NickChanger
Jeg har selv købt mit B850 hos jaman.dk - det gik fint nok, men jeg vil alligevel anbefalde dig, at du sikker dig at han vil tage det retur uden brok, hvis det støjer for meget.